Het einde nadert... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu Het einde nadert... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

Het einde nadert...

Door: sharonkessels

Blijf op de hoogte en volg Sharon

26 Juni 2011 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal!
De afgelopen weken zijn weer voorbij gevlogen, en het besef begint te komen dat ik nog maar 23 dagen in Adelaide heb voordat mijn reis begint. Aan de ene kant heb ik er super veel zin in om meer van Australie te zien, maar aan de andere kant weet ik ook dat ik het er moeilijk mee ga krijgen om alles in Adelaide achter me te laten. Ik heb hier best veel meegemaakt en mensen leren kennen die ik zonder twijfel erg ga missen. En Adelaide is toch een beetje mijn ‘home away from home’ geworden. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik dit allemaal voorgoed achter me ga laten… maar dat besef zal later nog wel komen denk ik.

De afgelopen weken heb ik vooral geprobeerd zo veel mogelijk leuke dingen te doen met vrienden. Zo ben ik een fietstocht gaan maken met Tom. Adelaide heeft een rivier(tje), de Torrens. En de Torrens loopt vanaf de Adelaide Hills door de stad naar Glenelg, het bekendste strand… en de gehele Torrens ligt in Linear Park, een park met een pad wat dus 40 km lang is, van de heuvels tot aan het strand… en dat pad besloten we maar eens te gaan verkennen. Aangezien ik van Heleen’s kennissen een fiets (met helm!) had gekregen een paar maanden terug hoefde ik geen fiets te huren! Bedankt! Helaas was de fiets niet in de allerbeste staat en had ie wat moeite met heuveltjes… gelukkig is ons een lekke band bespaard gebleven (de ketting is er onderweg maar één keer afgevlogen!). Het was de eerste keer in een maand of vier dat ik weer op een fiets zat, dus de dag erna waren de gevolgen van m’n fietstocht goed voelbaar ;).

Ook heb ik op een avond mexicaanse burrito’s gemaakt voor m’n stagemaatjes Andrew en Tom. Dat was erg geslaagd, aangezien ik genoeg had om 10 burrito’s te vullen en alles is opgegaan! (Sharon: 2, Tom: 2, Andrew: 6). Nou moet ik er wel bij zeggen dat we hadden gewed dat Andrew geen zes burrito’s zou kunnen eten… we lost ;). Met behalve burrito’s ook een paar flessen wijn en een potje pool op de eerste verdieping was het een gezellige avond… ik ga die Ozzies zeker missen als ik weer thuis ben :(.

Vorig weekend (18 -19 juni) was het laatste weekend voor Annie, aangezien zij de 20e weer terug ging naar Canada. We besloten haar laatste dag in Australie zo mooi mogelijk te maken. Daarom zijn we gaan brunchen in ‘the Pancake Kitchen’ een pannenkoekenhuis om de hoek wat 24/7 open is. Daarna zijn we gaan winkelen en hebben vooral de snoepwinkels goede zaken gedaan! Aan het eind van de middag hebben we de tram genomen naar Glenelg, waar we met een groep vriendinnen een laatste strandwandeling hebben gemaakt, de zon in de zee hebben zien zakken en genoten hebben van Fish and Chips en later een warme chocomel in de lokale chocolaterie. (Vergeet niet: het is winter nu!) Daarna hebben we afscheid moeten nemen van haar, en nu is ze helaas weer thuis.

Afgelopen vrijdag waren voor veel studenten de examens afgelopen. Dat houdt in dat het merendeel van mijn Urbanest vrienden volgende week vertrekt… terug naar huis of op het vliegtuig naar een ander warm oord om vakantie te vieren. Een reden dus om op vrijdagavond te gaan stappen! Met een ouderwets grote groep zijn we nog één keer met z’n allen de stad in gegaan en hebben we de hele avond staan dansen in een verschrikkelijk foute kroeg :). Het was mooi.

Gisteren ben ik dus met een lichte (oke, zware) kater gaan shoppen in Central Market. Ik heb hier geleerd dat ik ontzettend kan genieten van in m’n eentje op de markt rondneuzen, mensen kijken en lekkere dingen kopen. Ik kwam dan ook 40 dollar lichter weer thuis, maar wel MET verse groenten, zalmfilet en andere lekkere dingetjes ;). Ook kreeg ik een berichtje van Tom, of ik diezelfde avond zin had om naar een concert te gaan van Lowrider, een band uit Adelaide die in korte tijd relatief bekend is geworden. Ik had ze een paar keer op de radio gehoord en het klonk wel veelbelovend! Maar.. we hadden geen kaartjes, en op internet stond dat er geen online kaartjes meer te koop waren. Oei. Op goed geluk zijn we toch naar de Gov gereden, waar we uiteindelijk alsnog twee kaartjes konden krijgen! Dus gisteravond heb ik genoten van een Aussie Lowrider concert, en vanaf nu ben ik fan :).

Maar goed, de laatste weekjes hier zullen bestaan uit mijn reis regelen, mijn stage afronden, afscheid nemen van vrienden, spulletjes naar huis sturen en mijn kamer verlaten. Gelukkig zie ik over 23 daagjes mijn vriendinnetje Anouk Rozeboom!! En kunnen we eindelijk beginnen aan ons avontuur door Aussie… wordt vervolgd.

  • 27 Juni 2011 - 06:41

    Maartje Smolenaers:

    Ahhh Sharon... wat jammer dat je afscheid moet gaan nemen... begrijp wat je bedoelt dat dat zwaar is.. leert zoveel leuke mensen kennnen, en dan moet je 'hajje' ;) zeggen... mja ook dat is 'part of traveling' helaas....
    Wel vet zo n concert!! Zo te lezen verveel jij je geen moment! Top :)
    Nou succes met afcheid nemen.. maar vooral veel plezier met het voorbereiden van je reis!!
    Dikke kus vanuit Perth :)!

  • 27 Juni 2011 - 12:10

    Lydia:

    Het gaat inderdaad snel! We kunnen volgens jou site al over 66 dagen een drankje nuttigen :) Maar wat een boel mensen op die laatste foto, jammer dat iedereen een keertje terug moet :s Sterkte :p xx

  • 28 Juni 2011 - 11:03

    Anouk R:

    Jeej, Ik kom eraan;)
    Kus

  • 29 Juni 2011 - 13:45

    Carry:

    Ja Ja sharon zo gaat dat, afscheid nemen van goede vrienden om weer op weg te gaan om nog meer vrienden te maken. Het harde werken en het feesten in Adelaide zit er bijna op en wij wensen jou nog hèèèèèl veel plezier op je rondreis. Geniet er met volle teugen van nu het kan.
    Groetjes van de buurtjes van nr. 19

  • 05 Juli 2011 - 20:42

    Marja:

    Hee Sharon,

    Ohh!! jouw verhalen klinken echt goed, maar het is inderdaad jammer om weer afscheid te moeten nemen.. Je hebt iig hele mooie herinneringen, voor het leven! Geniet nog van je laatste dagen in Adelaide, rond alles goed af en alvast heel veel plezier met het reizen!

    Xxx

  • 07 Juli 2011 - 08:38

    Gerd Und Cathi:

    Liebe Sharon, wir lesen deine fantastische berichten aus deine zweite Heimat!!! Eine Mappe vol haben wir schon ausgedrukt.
    Wir haben wenig zeit um zu schreiben und drucken dir, bei diesem, die Daumen, das es nicht zu schwer werd, Dich von deine Freunden und Freundinnen zu trennen!!! Bei mir kommen schon die tränen wenn ich dran denke!!! Wir wünschen Dir eine wunderschöne Rundreise, pas gut auf Dich auf und wir freuen uns schon riesig auf ein wiedersehen in September! Viele liebe Grüsse, Gerd und Cathi


  • 10 Juli 2011 - 10:44

    Toine Lamers:

    Allerbeste Sharon,

    Jij begint het verslag met: "De afgelopen dagen heb ik vooral geprobeerd zoveel mogelijk leuke dingen te doen met vrienden". Ik vraag me af of je weleens iets anders in Adelaide hebt gedaan! En dan even later lees ik dat: "De fiets moeite heeft met de heuveltjes". Ligt dat niet altijd aan de persoon die dit apparaat berijdt?
    Afscheid nemen is zwaar als je met die personen een mooie tijd hebt beleefd dus dat het zwaar voor jou is betekent ook dat je het fantastisch hebt gehad met die mensen. Dus je moet blij zijn dat je met droefheid in je hart weg gaat uit Adelaide. Stel je eens voor dat je een rottijd hebt gehad en blij bent dat je weer kunt naar ons kikkerlandje. Dat zou echt vreselijk zijn.
    Mijn geliefde en ik zijn net terug uit Bretagne (Finistère) waar we een prachtige kampeervakantie hebben hebben beleefd. Ja... echt met een tent en onze twee Tomosbromfietsjes in onze VW Caddy. Lekker tuffen over de Franse binnenweggetjes. Genoten van Vogels, oa het blauwborstje en de heilige ibis uitgebreid bekeken. Ook de woeste natuur, vooral de rotskusten zijn zeer indrukwekkend maar..... niets kan natuurlijk tippen aan Australië. Nog een paar goede laatste weken en veel vakantie plezier gewenst met Anouk R. Doe haar, als jullie elkaar ontmoeten, de groeten van mij.

    Toine Lamers

  • 18 Juli 2011 - 09:30

    Tante Tooske:

    Haaiiiii Sharon we hopen dat je een SUPER!!!! rond reis gaat beleven en als je in Cairens komt ben je van Hate welkom bij mijne Onkel Jack schrijft hij me we hopen je spoedig terug te zien in Nederweert !!! geniet er nog van maar let goed op je zelf XXX Wiek & Tooske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Stagelopen in Adelaide

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2011

Outback

17 Augustus 2011

Krokodillen!

07 Augustus 2011

Living in paradise

30 Juli 2011

Grote hoogtes en mooie stranden...

22 Juli 2011

Sydney!
Sharon

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 45099

Voorgaande reizen:

08 Februari 2011 - 01 September 2011

Stagelopen in Adelaide

04 Januari 2013 - 30 November -0001

Wonen in Adelaide!

Landen bezocht: