Living in paradise - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu Living in paradise - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

Living in paradise

Door: sharonkessels

Blijf op de hoogte en volg Sharon

07 Augustus 2011 | Australië, Airlie Beach

Hallo lieve mensen! We hebben het paradijs gevonden.... de Whitsundays!

Maar voordat we hier aan zijn gekomen hebben we eerst een paar dagen in Noosa vertoefd, waar we een bezoekje hebben gebracht aan Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld. Hierop staat (deels) een regenwoud, en het was dan ook tropisch warm. Toen we met een 4WD het eiland opreden (zonder 4WD kom je niet het eiland op, de 'hoofdweg' is het 75-mile beach, of te wel het strand) kwamen we meteen een dingo tegen! Die dag hebben in Lake McKenzie een duik genomen en daar gebarbecued. Een hagedis van minstens een halve meter kwam tijdens de bbq even kijken wat we aan het eten waren, wat voor veel ge-oeh en ge-ah zorgde. Op de terugweg zijn we over 'rainbow beach' gereden, wat een strand is met een heleboel verschillende kleuren zand... het was een mooi plaatje.

De dag erna zijn hebben we een relaxdagje genomen in de vorm van een dagje op 'sunshine beach' om bij te komen van alle indrukken. Op donderdagochtend kwamen we aan in Airlie Beach, wat de opstap is naar de Whitsunday eilanden, oftewel het paradijs op aarde!!! (Volgens anouk en mij dan...) In Airlie aangekomen hebben we een tour geboekt op de boot 'wings 3' een catamaran die slaapplek biedt aan ongeveer 25 mensen. Hierop hebben we twee dagen en nachten mogen verblijven, om te zeilen, snorkelen, duiken enz.
De eerste middag zijn we naar blue pearl bay gezeild, op hayman island. Hier heb ik m'n allereerste duikles gehad!!! Bijna meteen werd ik midden op het rif gedropt en zagen we mooie visjes, koraal en een gigantische (2 m lange) napoleonvis. Op m'n eerste duik was ik meer bezig met ademhalen en proberen niet te zinken, dus besloot ik de volgende dag met de beginners die wel al ooit gedoken hadden nog een tocht te maken. Op die tocht konden we echt genieten van het mooie koraal en tussen alles door zwemmen... voor mij echt een hoogtepunt hier in Australie! Foto's van dit (en van de rest trouwens ook) zijn te zien door op deze link te klikken: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150252238034387.341691.624884386&l=8609e3c767&type=1.

De eerste avond op de boot kwam er een dolfijn een kijkje nemen bij de boot, waardoor we ons avondeten in de steek lieten om de dolfijn te gaan bekijken. Ook hebben we kunnen genieten van een spectaculaire zonsondergang. Maar dat is niet het enige dier dat we hebben gezien.. de volgende avond hoorden we na het eten ineens een roep: 'I see two dark shadows in the water!' Wij natuurlijk naar het dek gerend... en we zagen een walvis!!! 10 meter van de boot af omhoog komen en water spuiten! Dat was echt suuuuper vet... en we stonden daarna echt sprakeloos te kijken... was dat echt gebeurd?! Maar goed, we gaan ervan uit dat we het niet gedroomd hebben ;).

Maar goed, vanochtend hebben we nog een keer gesnorkeld voordat we de tocht weer terug maakten naar Airlie beach, en tijdens die snorkeltocht zagen we een grote schildpad onder ons over het rif zwemmen. Schilpadden lijken wel stoned, dus we konden 'm een heel stuk volgen en hebben dus ook een stuk boven 'm gezwommen voordat ie in de oceaan verdween... heel erg tof :).
Deze boottocht was voor mij echt het hoogtepunt tot nu toe, en we zijn benieuwd wat we nog allemaal gaan meemaken :).. duiken op het rif is ook echt heeeeeeel erg leuk, dus als jullie een keer in Australie zijn is dit zeker aan te raden! Vanavond nemen we de nachtbus naar Cairns, waar we een hostelletje hebben geboekt... we hebben nog niet echt plannen maar ik ga ervan uit dat we hier ook nog wel leuke dingen gaan doen. Groetjes!!! Ook van Anouk :)

• 07 Augustus 2011 - 09:53

Toine Lamers:

Allerbeste Anouk en Sharon,

Over 25 dagen terug in Nederland. Wat zoeken jullie nog in dit overbevolkte opgefokte Nederland! Voor altijd in het laatste paradijs op aarde blijven want als ik zo tussen de regels doorlees zouden jullie dat ook wel willen. Wat zal het aanpassen voor jullie worden. Nu alle vrijheid en hier weer in het gareel lopen en de rest van het leven werken. Ik krijg bijna medelijden met jullie!!!

Tot binnenkort in ons kikkerlandje.

Toine

• 07 Augustus 2011 - 09:54

Gerd & Cathi:

Hallo liebe Sharon, es ist ja Wahnsinn
    was Du da alles erlebst!! Das ist wirklich der Gipfel von Deiner Reise durch Australien. Genieße jeden Tag (es sind ja nur noch ein paar Woche). Heute in vier Woche, hasst Du schon wieder drei Nächten zu Hause geschlafen. Wir freuen uns alle riesig wenn Du wieder hier bist!!
    Viele liebe Grüsse und pass auf Dich auf. XXX
    Gerd & Cathi

• 07 Augustus 2011 - 11:34

Esther:

Hee Sharon!

Leuk om te lezen dat je je nog steeds prima vermaakt! 't klinkt echt supergaaf allemaal!! Ik zie je snel!

Liefs,
    Esther

• 07 Augustus 2011 - 12:41

Duby:

Wauw, klinkt erg gaaf allemaal! Ik ben wel een beetje jaloers. Mocht ik ooit in Australië komen, dan denk ik dat ik daar ook even ga kijken. ;)

tot snel

• 07 Augustus 2011 - 13:48

Anouk:

woaww, jaloers!!
    geniet er maar van, ik heb al zin in je terugkomst :)
    xx

• 10 Augustus 2011 - 23:32

Lydia:

Hee Sharon! Super vet om te lezen en wat heb je al veel bijzondere dieren daar gezien: walvis, schildpad, haai...! Hopelijk komen er nog veel meer hoogtepunten aan :) Hou je een beetje taai daar tussen het zand :p Geniet ervan, ook aan Anouk! xx