Wicked! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu Wicked! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

Wicked!

Door: sharonkessels

Blijf op de hoogte en volg Sharon

08 Juni 2011 | Australië, Adelaide

Hallo lieve thuisblijvers (en de enkeling die ook op reis is :P)

Waar waren we gebleven? Oh ja, Barossa valley. Ik heb de afgelopen twee weken niet echt de toerist uitgehangen, maar dat wil niet zeggen dat ik geen leuke dingen heb gedaan!

Zo heb ik in de afgelopen twee weken een filmavondje gehad met Tom en Andrew, waar we de film Zwartboek hebben gekeken… ik kon het niet laten ze toch iets van Nederland te laten zien. Later die week namen Tom en zijn vrienden me mee naar een bierproef avond, waar ze ons niet alleen een vijfgangen diner voorschotelden maar ook bij elke gang één a twee Australische biertjes voor onze neus zetten (het alcoholpromillage werd steeds hoger!). Elke gang ging ook gepaard met een mooi verhaal van meneer ‘Hahn’, de brouwer van de biertjes. Ik denk dat iedereen zich wel kan voorstellen dat we van de laatste twee verhalen weinig meer mee hebben gekregen. Overigens is het wel leuk om te melden dat er ongeveer 60 mensen op de bierproefavond waren, waarvan misschien vijf vrouwen… de meeste vrouwen in Australië houden blijkbaar niet van bier!

Die zaterdag was ik door Michelle, Gen, Annie en Anna uitgenodigd om bij hen in het appartement spelletjes te doen. In een grote vriendengroep van Canadezen ben ik hier de vreemde eend in de bijt, aangezien ik de enige ben die niet uit Canada komt. Ik ken hier meer Canadezen dan Ozzies! Maar goed, we hebben daar de hele avond ‘Maffia’ gespeeld, voor degenen die een introductie met mij hebben meegemaakt waarschijnlijk welbekend ;).

Op zondag was ik uitgenodigd om mee te gaan naar het Spaans filmfestival in de stad, door Andrew en een paar van zijn AIESEC vrienden. Andrew is een oud-AIESEC Australie bestuurslid en heeft daardoor nogal wat internationale vrienden. Voor de mensen die niet weten wat AIESEC is: het is de grootste internationale studentenorganisatie ter wereld, met vestigingen overal, waaronder in Nijmegen. De organisatie verzorgt internationale stages voor studenten die contacten en leiderschapservaring willen opdoen. Maar goed, die dag zagen we een leuke Spaanse comedie en sprak ik Emily, een vriendin van Andrew en een Canadese (nog één!) die vorig jaar een jaar in Rotterdam heeft gewoond voor AIESEC… op dit moment woont ze in Sydney. Ze was enthousiast om weer eens een Nederlandse tegen te komen en de gespreksonderwerpen bestonden voornamelijk uit Albert Heijn, het WK, stroopwafels en de liefde voor een frietje kapsalon.

Nadat ik in de week daarna in m’n vaste supermarkt in Adelaide het Nederlandse schap had ontdekt (na vier maanden, echt waar) heb ik m’n collega’s kennis laten maken met de Nederlandse stroopwafel. Nu, een week later, is het koekje in meerdere bureaulades te vinden en wordt de ‘de-karamel-boven-een-hete-kop-thee-laten-smelten-en-dan-je-stroopwafel-opeten’ techniek tot in de puntjes geperfectioneerd. Ook heb ik die week voor een ‘girls night’ in Urbanest appelflappen gebakken voor de meiden die ik hier in dit gebouw heb leren kennen (voornamelijk Canadezen dus). Michelle was zo fan van m’n appelflappen dat ik op zaterdag alle ingrediënten had meegebracht naar Michelle’s appartement om haar een workshop te geven ;). Ook zijn we de vorige week naar een Jazz-avond geweest in North Adelaide… Andrew speelt in een Jazz band en we hadden beloofd een keertje naar hem te komen luisteren. En het was best goed! Ze spelen behalve Jazz ook covers (zelfs verzoeknummers!) en spelen regelmatig ook op bruiloften en dergelijke.. maar ik dwaal weer af.

Afgelopen zaterdag had Michelle een geweldig idee. Ze nodigde me uit om mee te gaan naar de loterij in het festival center van Adelaide, waar de laatste 20 tickets voor de musical ‘Wicked’ met korting werden verloot. Het was de allerlaatste draaidag van de musical in Adelaide, dus dit was onze allerlaatste kans. Ik had de musical een ruime twee jaar geleden al in Londen gezien maar was daar zo van onder de indruk dat ik ‘m graag hier nog eens wilde zien. Geloof het of niet, maar we hadden super veel geluk en Michelle won twee kaartjes voor de voorstelling die middag :), en ik mocht mee! Kon niet beter, en de musical was minstens net zo goed als de eerste keer dat ik ‘m zag!

Op zondag ben ik naar de opening gegaan van een heuse kunstexhibitie. Tori (de collega waar ik mee naar Deep Creek ben geweest) is behalve arts en PhD-candidate ook kunstenares, en ze had zondag de opening van haar eerste solo-exhibitie. Ik was er best wel van onder de indruk, en blijkbaar meer mensen die daar waren, want ze heeft op de eerste dag meteen zes schilderijen verkocht (een schilderij kost tussen de $600 en $1300!!!). Pff dat is nog eens geld verdienen! Jammer dat ik dat niet kan ;).

Maar goed, m’n stage begint vorm te krijgen! Ik heb vandaag m’n resultaten zo goed als afgerond… wat inhoudt dat mijn resultatensectie nu ongeveer 25 pagina’s is, wat ik moet gaan terugbrengen naar ongeveer drie (auwtsj). Dan de discussie en de critical appraisal nog (voor de BMW’ers onder ons), en dan moet er een artikeltje uit komen rollen.. tenmiste, dat is de bedoeling. Maar ik heb nog even! De vlucht naar Sydney is in elk geval geboekt, op 20 juli ontmoet ik Anouk daar en kunnen we eindelijk weer iets van de rest van Australie zien.

See you later!

  • 08 Juni 2011 - 10:13

    Toine Lamers:

    Allerbeste Sharon,

    En zelfs een foto van je werkplek!!!!
    Als ik over al jouw stukjes nadenk gaat denk ik 5 % ervan over het werk. In ieder geval beter dan als het andersom zou zijn. Goed studeren en goed feesten hoort bij het studenten leven en als ik mij al de studenten van vroeger herinner zijn het zij die meer hebben gedaan dan studeren alleen en.... als ik ze zo af en toe tegenkom hebben ze het na hun studie goed gedaan, zijn tevreden over hun werk en leven.
    Wat zullen al die 55 bierdrinkende mannen naar die vijf aanwezige vrouwen hebben zitten lonken! Had ik weleens van buitenaf willen aanzien.
    Ik lees dat je na 20 juli het feest voort gaat zetten maar dan zonder stage. Ook dan zul je wel weer mooie verhalen kunnen schrijven.
    Mijn geliefde en ik gaan rond 20 juni voor drie weken naar Bretagne (wat zijn wij toch zielig met onze 'Europavakantie'!) dus op een volgende bericht van jou zul je van mij niet direct een reactie krijgen.

  • 08 Juni 2011 - 11:17

    José Kessels:

    Weer een mooi verhaal Sharon. Wat hebben wij dan een saai leven, als ik hoor wat jij daar allemaal meemaakt. Geniet er maar van, want voor je het weet is het 1 september en staan we jou en Anouk te verwelkomen op het vliegveld in Frankfurt. Jammer dat ik niet van je appelflappen heb kunnen genieten. Ik weet nog hoe lekker dat ze waren, wanneer jii ze hier thuis bakte. Fijn dat je Canadezen kennis hebt laten maken met de echte hollandse appelflappen. Ze zien er echt lekker uit. Ik zal je reisverslag weer printen en oma en opa laten lezen. Ze genieten hiervan en hebben nog alle verslagen bewaard, die ik geprint heb.

  • 08 Juni 2011 - 15:30

    Loes:

    Hee Sharon!

    Klinkt weer erg leuk allemaal! Altijd leuk om je berichten te lezen. Leuk dat je ze kennis laat maken met de Nederlandse hapjes. Bierproeven klinkt leuk en echt iets voor jou haha.

    Geniet nog van alles en tot in september!

    xx

  • 08 Juni 2011 - 21:49

    Lydia:

    Ligt het aan mij of is Toine altijd de eerste? Maar...een appelflappen workshop: moet ik ook eens doen!! En 'de-karamel-boven-een-hete-kop-thee-laten-smelten-en-dan-je-stroopwafel-opeten’ techniek was ik al bijna weer vergeten :p (iets voor galgje?) Volgens mij heb jij een hele culturele week achter de rug :p -x-

  • 13 Juni 2011 - 11:15

    Hirlande:

    Leuk om je verhaal weer te lezen, je zou inderdaad bijna vergeten dat je ook nog stage loopt. Mooi dat de Nederlandse gewoontes zo goed worden ontvangen! Veel plezier nog met je laatste weekjes in Auckland en alvast heel veel plezier met Anouk daarna.

    liefs Hirlande

  • 13 Juni 2011 - 11:16

    Hirlande:

    bedoelde natuurlijk Adelaide...sorry, ben nog niet zo'n Australië kenner.

    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Stagelopen in Adelaide

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2011

Outback

17 Augustus 2011

Krokodillen!

07 Augustus 2011

Living in paradise

30 Juli 2011

Grote hoogtes en mooie stranden...

22 Juli 2011

Sydney!
Sharon

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 45094

Voorgaande reizen:

08 Februari 2011 - 01 September 2011

Stagelopen in Adelaide

04 Januari 2013 - 30 November -0001

Wonen in Adelaide!

Landen bezocht: