Krokodillen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu Krokodillen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

Krokodillen!

Door: sharonkessels

Blijf op de hoogte en volg Sharon

17 Augustus 2011 | Australië, Cairns

G'day mates!
Groetjes vanuit Cairns! Cairns is waar we de afgelopen 9 dagen zo'n beetje vertoefd hebben, ons eindpunt aan de oostkust. Vanuit hier vliegen we morgen de outback in, naar Alice Springs, in het midden van Australie, en van daaruit reizen we weer naar beneden, terug naar Adelaide.
In Cairns is het elke dag mooi weer! We hebben dit oord dan ook omgedoopt tot ons relax- en niks doen stadje, wat aardig werkt. Cairns is niet zo groot (maar ongeveer 170.000 inwoners) dus qua stad stelt het niet zo veel voor. Ze hebben een lagoon bij de zee waar je lekker kunt zwemmen, dus daar hebben we al een paar middagen doorgebracht.

Maar natuurlijk hebben we niet alleen maar stilgezeten! Op 10 augustus besloten we om een wandeling te maken en hebben we de botanische tuinen en de heuvels van Cairns verkend. Helaas zijn we geen cassowary tegengekomen, die we toch wel graag in het wild hadden willen zien. Wel stikt het hier van de 'flying foxes' oftewel vleerhonden... die ons al een paar keer de flink schrik hebben aangejaagd hahaha. En kalkoenen, die lopen hier ook overal rond...
Op 11 augustus zijn we vertrokken naar Tjapukai, een aboriginal park waar we iets wilde leren over de aboriginal cultuur hier. Helaas stelde het niet veel voor, en vonden we dat het ons geld niet waard was.... ik zal toch nooit de didgeridoo kunnen spelen ;). Hierna zijn we in een skyrail gestapt (ja, zo een als op wintersport) die over het regenwoud heen ging naar een klein dorpje, midden in het woud (Kuranda). In de skyrail hadden we dus een mooi uitzicht over het regenwoud en de watervallen. We hebben de trein door het regenwoud teruggenomen aan het einde van de middag: een treintje uit de jaren '20 die ons langs alle valleien en watervallen leidde, en uiteindelijk 90 minuten deed over 24 kilometer. Maar het was wel vet :).

Op 14 augustus vertrokken we naar Cape Tribulation. 's ochtends werden we vroeg opgehaald en gedropt bij weer een wildlife park, waar iemand ons informatie gaf over de koala's, slangen en krokodillen die in het gebied leefden. Daarna konden we zelf rondlopen in het park, waar Anouk dus meteen enthousiast de kangaroes en wallabies ging voeren. Een papegaai vond ons blijkbaar wel aardig, want hij kwam de hele tijd op onze arm/schouder zitten om te kijken of we eten hadden. Hierna was het tijd voor lunch, waarna we een boottochtje gingen maken over de Daintree rivier. Hier hebben we twee krokodillen gezien! In het wild! Eentje daarvan was nog erg klein, maar de andere was erg groot en lag te zonnen aan de oever van de rivier... brr ik ga hier echt niet meer in zee zwemmen :P. Overal staan overigens ook krokodillen en kwalwaarschuweingen.
Aan het eind van de middag zijn we nog naar het strand gegaan in Cape Tribulation, wat wel vreemd was omdat waar het strand eindigde, meteen de mangroves en het regenwoud begon. Het zorgde wel voor een mooi plaatje :).

Verder hebben we veel tijd doorgebracht met Antoine en Marjorie, twee mensen uit Quebec die we op de een of andere manier maar tegen blijven komen! We hebben hen ontmoet op de Blue Mountains tour, later kwamen we ze tegen in Sydney, op Fraser Island en, jawel, in Airlie Beach, waar ze op dezelfde boot zaten als wij. Hoe toevallig is dat, en hoe klein is de wereld, dachten wij. In Cairns hebben we weer een paar avonden met ze afgesproken om wat te gaan drinken, en we zijn ook weer met hen naar Cape Tribulation geweest. Vanochtend zijn ze naar Fiji vertrokken, dus nu zullen we ze wel niet meer tegenkomen ;).

Maar goed, de komende week zitten we dus in de outback, dus de volgende update zal wel vanuit Adelaide, of vanuit Nederland zijn! Bye Bye!

• 17 Augustus 2011 - 00:39

Maartje!:

Ahhhhhh heerlijk om te lezen Sharon!! Ben er ook allemaal geweest... en JAAAAAA die lagoonnnnnnnn in Cairns!!!!!!! Hahah ZOOOO heerlijk!! Geniet er nog lekker van... In Nederland verandert NIETS (ondanks dat het natuurlijk wel Heerlijk was om mn ouders/broer/vriendinnen te knuffelen :)
    Maar geniet nog van je tijd daar hoor!!
    Veel liefs, Maartje!

• 17 Augustus 2011 - 08:54

Loes:

Hee Sharon!

Klinkt weer allemaal fantastisch! Ben ook erg benieuwd naar de foto's bij dit verhaal. Die beesten ieee ik zou er niet aan kunnen wennen. Het chillen en niks doen klinkt goed, maar ook de excursies!

Nog maar een week of 2 en dan ben je terug! Wat spannend. Daarna mogen wij gaan YES!

Geniet nog van je laatste weken en kijk uit voor de kroko's!

Xxx Loes en Martijn

• 17 Augustus 2011 - 10:37

Toine Lamers,:

Allerbeste Shanouk,

Omdat jullie als een twee-eenheid optrekken heb ik jullie tesamen ook maar één naam gegeven!
    Het einde komt in zicht maar ik merk nog niets van een soort heimwee gevoel dat je weer naar huis toe wil. Deze opmerking geldt natuurlijk alleen voor Sharon. Anouk is nog maar een 'watje' wat Australië betreft! Ik ben ook benieuwd naar de foto's en misschien is het een idee om een keer op een avond een responsie ruimte te reserveren (als dat tenminste mogelijk is, om een selestie uit jullie opnames te laten zien en er wat bij te vertellen. Ik kom dan zeker!
    De introductie is weer begonnen en als ik de groepjes studenten in Nijmegen zie rond dolen krijg ik ook nu weer een beetje heimwee naar de goede oude tijd dat ik voorzitter was van de 'BeGIN'.
    Nog enkele dagen en dan begint het 'echte' leven!!!!

Groeten van Toine