Grote hoogtes en mooie stranden... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu Grote hoogtes en mooie stranden... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

Grote hoogtes en mooie stranden...

Door: sharonkessels

Blijf op de hoogte en volg Sharon

30 Juli 2011 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal!

Hier weer even een update, dit keer vanuit Brisbane, Queensland! Op 23 juli was de regen eindelijk een beetje voorbij getrokken, op deze dag zijn we met Emily naar de Eveleigh markt gegaan in Sydney. Hier hebben we lekkere crepes gegeten en rondgestruind langs alle lekkere eetkraampjes. Daarna hebben we de veerboot genomen naar Manly, waar we een strandwandeling hebben gemaakt op Manly Beach. Op de terugweg besloten we op het buitendek van het weer en het uitzicht op het Opera House te genieten, ondanks de waarschuwingen van de kapitein dat we op het buitendek wel eens erg nat zouden kunnen worden. We konden een beetje (buis)water wel aan na al die regen, dachten we. Maar onze poncho bleek niet bestand tegen de golven die over de boot sloegen, waardoor we wederom zeiknat in het hostel aankwamen. Nu kunnen we er erg om lachen, toen trouwens ook wel. Foto's van dit incident volgen later, die kunnen we nog niet uploaden. 's Avonds hebben we ons opgewarmd door in het europese restaurantje in Kings Cross erwtensoep te bestellen :).

Op 24 juli zijn we al vroeg opgestaan, want de Blue Mountains stonden op het programma! Met een groep van 12 mensen zijn we Sydney uitgereden en hebben we een dagje in de bergen vertoefd, en genoten van mooie panorama's en watervallen... ondanks dat we de gids, die overigens wel een paar woordjes Nederlands kon ('Lekkere dingen!'), niet goed begrepen en daardoor de groep een tijdje kwijt waren was het een erg geslaagde dag. En Anouk heeft hier haar eerste wilde kangaroes gespot!!! En de 'Three Sisters' hebben we ook gezien ;).

Maandag de 25e stond er nog iets moois op de planning: Tom had me namelijk voordat ik naar Sydney ging een cadeaubon cadeau gedaan om tijdens zonsondergang de Sydney Harbour Bridge te beklimmen! Natuurlijk kon Anouk niet achterblijven, dus samen met een groepje werden we die dag klaargestoomd om de brug te kunnen beklimmen en in een bijpassend pakje gestoken. Ik was natuurlijk (met m'n hoogtevrees) super zenuwachtig van tevoren, dus ik mocht voorop (FIJN!). Toch won het enthousiasme en het fantastische uitzicht het van mijn angst, waardoor we op de brug toch een hele indrukwekkende avond hebben gehad. Zeker het moment dat de zon onder was gegaan en we overal de stadlichtjes aan zagen gaan was erg mooi, en dat zullen we ook niet snel vergeten. En ik heb de top gehaald!

Op dinsdag zouden we 's avonds de nachtbus nemen naar Byron Bay, maar niet voordat we die dag Bondi Beach hebben bezocht en surfers hebben gespot (jaja!, het was deze dag wel mooi weer!)... vanuit Bondi hebben we een wandeling gemaakt naar Coogee Beach, wat een mooi wandelpad was met een indrukwekkende kustlijn.
Na de hele nacht in de bus te hebben doorgebracht kwamen we op de 27e aan in Byron Bay: het hippie-stadje van Australie. Het kleine stadje ademde de 'no worries' mentaliteit, overal regenboogkleuren, dreadlocks en bob marley look-a-likes. We hebben die dag dan ook een relaxte strandwandeling gemaakt (waar we dolfijnen hebben gezien!!!) en het meest oostelijke punt van Australie hebben bereikt. 's avonds zijn we vroeg gaan slapen, want we hadden een 'private' room met twee tweepersoons bedden!! mmmmm.

Op de 28e kwamen we dan eindelijk in Brisbane aan, en de 29e was Anouk jarig! Op die dag hebben we Brisbane verkend en zijn we lekker uit eten gegaan om haar verjaardag te vieren. Daarna zijn we de hostel pub ingedoken waar we hebben genoten van een lekkere verjaardagscocktail.
Vanochtend zijn we naar het Lone Pine Koala Sanctuary geweest, waar 130 koala's 'wonen' en daarnaast nog een heleboel andere Australische dieren. Anouk heeft daar een koala geknuffeld en ik heb een python mogen vasthouden!! (van 5 meter lang!) Ook hebben we genoten van een vogelshow waar ze allerlei roofvogels showden en heb ik Anouk kennis laten maken met de Australische dieren die we nog allemaal kunnen tegenkomen (o.a. wombats, wallabies, emoes ('Kijk die struisvogels!!') en possums).

Morgen zetten we de reis voort naar Noosa, een ander stranddorpje waar we lekker kunnen relaxen en van het warme weer kunnen genieten (hopelijk). Van daaruit gaan we naar Fraser Island! En daarna posten we wel weer een berichtje ;).

Groetjes aan iedereen! En tot over een maand!

xxx Sharon. (En Anouk!)

• 30 Juli 2011 - 11:38

Marja:

Leuk verhaal weer! En wat tof van die brug. Ben echt wel jaloers :p.. Ik ben nu nog bezig met m'n laatste co-schap.. ben echt af aan het telllen.. en dan nog lekker op vakantie naar Italië. Heel veel plezier nog! En tot in september!
    Xxx

• 30 Juli 2011 - 14:15

Toine Lamers:

Allerbeste Sharon en Anouk,

Jullie feesten in Australië maar in ons Nijmegen is ook weer een groot feest geweest. De VIERDAAGSE! Het zou de hele week regenen maar ze zaten er bij buienradar etc goed naast en dus was het weer als vanouds. De hele stad een groot feest. Mijn geliefde en ik wonen aan de St. Annastraat, de Via Gladiola en vrijdags in de vierdaagse week komen wij er altijd weer achter dat we een heleboel vrienden hebben! Zo'n honderd mensen hebben ons bordes (de Villa Gladiola) bezocht en het was weer erg gezellig. Even een berichtje uit Nijmegen om te laten weten dat hier ook nog weleens wat gebeurd.
    Jullie hebben een fantastische tijd aldaar lees ik in de stukken en het zal wel heel wat moeite gaan kosten om weer in het gareel te moeten gaan lopen. Er moet toch een keer begonnen worden met werken. Maar deze mooie tijd zal niemand jullie af kunnen nemen. Ik ben benieuwd en dan denk ik vooral aan Sharon of zij door al de gebeurtenissen het laatste jaar veranderd is. Voor mij zal dat moeilijk te bepalen zijn maar haar directe omgeving zal dit dan toch wel moeten merken. Ik hoop daar ooit iets te van vernemen.
    Nog een maand en blijf genieten.

Groet van Toine

• 31 Juli 2011 - 08:59

Loes:

Woww klinkt echt te gek Sharon! Wat super dat je dit allemaal mee maakt. Respect voor jou met je grote hoogte en je slang (ieeks).

Geniet nog van je laatste dikke maand!

Groetjes Loes

• 31 Juli 2011 - 18:17

José Kessels:

Hey Sharon,
    Wat een mooi verhaal weer. Wat zal het wennen zijn voor jou als jij weer in Nederweert bent. Oma heeft weer een print van je verhaal. Kan zij ook weer genieten van jouw ervaringen.
    Ik heb ze vanmiddag de foto's op facebook laten kijken en ze heeft zicht baar genoten. Nog bedankt voor je mooi kaartje van Sydney.
    Geniet! Het zijn nog maar vier weken.
    Groetjes van ons allemaal.

• 03 Augustus 2011 - 20:04

Carry:

Hoi Sharon
    Wat een reislustig stel zijn jullie, het ene avontuur is nog niet afgelopen of jullie beginnen weer aan het volgende. Dat is natuurlijk de beste manier om zoveel mogelijk van dat geweldige Australie te zien. Als je over 4 weken terug bent ben je heel zeker aan vakantie toe. Wij wensen je samen met Anouk nog een geweldige tijd en veel scces met je presentatie.
    Groetjes van de buurtjes van nr.19