Dolfijnen, roggen, kiwi's en hamsters... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu Dolfijnen, roggen, kiwi's en hamsters... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

Dolfijnen, roggen, kiwi's en hamsters...

Door: sharonkessels

Blijf op de hoogte en volg Sharon

08 Maart 2011 | Australië, Adelaide

G'day mates!

Aangezien ik me net bedacht dat ik precies een maand geleden naar Australie ben vertrokken, (wat inmiddels erg lang geleden lijkt) vond ik het weer tijd worden voor een update. De afgelopen weekenden heb ik namelijk ontzettend genoten, en er komen nog heel veel mooie uitstapjes aan.

Op 26 februari zijn we met een groep meiden (en één jongen) naar Glenelg gegaan. Glenelg is een suburb aan het strand en helemaal ingericht op toeristen. Onze eerste duik in het Australische water was dan ook heerlijk, maar al snel kwamen we erachter dat we gezelschap hadden van een heleboel krabjes en visjes. (“Ieeeuuuww wat is dat”?!) Meteen gingen er verhalen de ronde over welke dodelijke dieren er allemaal in Australie schenen rond te huppelen, vliegen, zwemmen of kruipen. Fijn.
Aan het einde van de dag liepen we over de pier, waar Aash, Hilary en Clinton besloten vanaf te duiken. Maar niet voordat we een gigantische pijlstaartrog spotten, die me toch een beetje de kriebels gaf... het was wel duidelijk dat we niet in Scheveningen aan het strand lagen.

Op zondag kwam Heleen van der Wielen naar Adelaide. Ze heeft zelf drie maanden in Adelaide stage gelopen en heeft daarna door Australie en Nieuw Zeeland gereisd, en op 27 februari kwam ze terug naar Adelaide om nog wat spullen op te halen en door te vliegen naar Nederland. Aangezien ik een kamer in het centrum heb, bleef ze die nacht bij mij slapen, om op maandag door te reizen naar het vliegveld. Ik heb die zondag samen met Heleen de suburb Seacliff bezocht (daar heeft Heleen gewoond) en een bezoekje gebracht aan een Nederlands stel dat daar een jaar woonde en werkte. Het was hun laatste week in Adelaide... later die week zouden ze weer terugverhuizen naar Nederland, waardoor ze al hun spullen aan het inpakken en verkopen waren. En raad eens? Ik mocht hun fiets hebben (inclusief helm, want die is hier verplicht). Met z’n tweeen zijn we toen naar Glenelg gefietst (aan de linkerkant van de weg, jaja) waar ik de tram terug naar het centrum nam. En Heleen? Die heeft een fietstochtje terug naar het centrum genomen (ik wist de weg niet)... bedankt Heleen!

De werkdagen besteed ik grotendeels aan stagelopen... en vorige week kreeg ik m’n nieuwe werkplek (deze keer op de 7e verdieping in plaats van de 11e... weg uitzicht!!) Maar ik heb nu wel mijn eigen bureau en zit op een kamer met andere (PhD-)studenten. (Eentje heeft overigens een Nederlandse vader!) Dat maakt het wel een stukje gezelliger, al weet ik nog niet of het ook beter is voor mijn productiviteit.
’s Avonds na m’n stage ga ik normaliter meteen terug naar UrbaNest (m’n flatgebouw), omdat daar meestal wel genoeg te beleven is. Om de beurt koken er mensen en we hebben al een paar filmavondjes gehad. Ook spelen we er af en toe een potje pool of bbq’en we.

Afgelopen vrijdag was er een kroegentocht voor buitenlandse uitwisselingsstudenten. Eigenlijk was ik niet uitgenodigd, maar we besloten met een grote groep UrbaNest mensen toch te gaan. Het was een hele mooie avond, waardoor we met z’n allen aardig laat (of vroeg?) ons bedje opzochten. Maar ik ben er achter gekomen dat dit soort avonden ideaal zijn om nieuwe mensen te ontmoeten!
Op zaterdag ben ik met Lani (Alannah, huisgenootje) gaan shoppen, omdat we tot de conclusie kwamen dat ik toch echt niet genoeg kleren had. Lees: alle Australiers gaan hier stappen in ontzettend korte rokjes of jurkjes.. en die heb ik niet! Een minirokje heb ik niet gekocht, maar wel een zomerjurkje en andere dingen die ik ECHT nodig had ;).
’s Avonds was ik uitgenodigd voor Hilary’s (23e) verjaardagsfeestje. Aash had een cake gebakken waar we kaarsjes in gestoken hadden en in UrbaNest hebben we een mooi feestje gebouwd, om ’s avonds in de club ‘Sugar’ door te feesten. We waren er mijns insziens een beetje aan de jonge kant... maar desondanks hebben we ons goed vermaakt.

Zondagochtend waren Lani en ik beiden nogal vroeg wakker, en dus besloten we die dag naar Port Adelaide te gaan om een boottochtje te maken. We smsten een aantal vrienden en met zes mensen vertrokken we een uur later met de bus naar de haven. Het boottochtje bleek een succes, want nog voordat we echt vertrokken waren riep Laura ‘Dolfijn!’ ... en verrek.. een stukje verderop zag je een dolfijn uit het water springen. Tijdens de boottocht hebben we nog een aantal dolfijnen (en kwallen, getsie!) mogen spotten (sommigen sprongen omhoog vlak naast de boot!).. zelfs een groepje dolfijnen met een kleine dolfijn. Onze dag was helemaal goed! Daarna zijn we naar de Port Adelaidse markt gegaan, wat je kunt vergelijken met een uit de kluiten gewassen rommelmarkt.
Eenmaal terug in UrbaNest bleek dat er een groep van 150 (!) nieuwe studenten was aangekomen, die nu allemaal in ons flatgebouw wonen. Het waren allemaal studenten van de universiteit uit Christchurch (Nieuw Zeeland)... en als jullie het nieuws een beetje hebben gevolgd weten jullie dat die stad ongeveer helemaal is verwoest door een aardbeving. Hun universiteit ook, en aangezien het semester net is begonnen en Adelaide een partnerunivesiteit is van Christchurch, kwamen er afgelopen zondag 200 studenten naar Adelaide om daar aan hun semester te beginnen. En het merendeel daarvan woont nu dus bij ons. We lieten de gelegenheid niet onbenut en we hebben meteen een paar Kiwi’s uitgenodigd om ’s avonds mee te gaan naar het Fringe Festival. Daar hebben we ons helemaal uitgeleefd in de ‘hamsterball’ attractie, waar je voor een aantal minuten in een gigantische strandbal zit... een hilarische ervaring!

Komend weekend komt Gwenne dan eindelijk naar Adelaide, waar we ruim een week hebben om Adelaide, de Great Ocean Road en Melbourne te bezoeken.
Ook ben ik door Lani uitgenodigd om een weekendje met haar mee te komen als ze naar huis gaat (haar ouders wonen op het platteland, net buiten Mount Gambier).
Verder heb ik kennis gemaakt met een jongen uit Christchurch die nu bij Aash in het appartement woont... toen ik vertelde dat mijn visum tot augustus geldig is en ik van plan was tot september te blijven, nodigde hij me uit om samen met hem en zijn vrienden mee te gaan op een tripje naar Nieuw Zeeland, begin juli. Dan zou ik vanuit daar met een toeristenvisum na een week ofzo terug kunnen gaan naar Australie. Dat klonk mij erg aantrekkelijk in de oren ;) dus ik moet nog even kijken wat ik doe!! Als een visum aanvragen vanuit Australie erg veel geld gaat kosten is het een hele reeele overweging namelijk ;).
Ook staat een weekendtour naar Kangaroo Island in de planning, samen met wat Canadezen... dus ik laat wel weer iets van me horen als het zover is!

Oh... en ik begin inmiddels een bijnaam te krijgen... Shaza. Sharon is te moeilijk voor sommigen ;).

See you later!

  • 08 Maart 2011 - 07:37

    Kim :

    Wat weer een geweldig verslag sharon! Wat geweldig dat je dolfijnen hebt gezien en zo veel mensen leert kennen! Geniet ze nog daar en veel plezier tijdens alle leuke uitstapjes die nog gaan komen. Liefs kim

  • 08 Maart 2011 - 07:48

    Floor:

    Ooh sharon ik ben jaloooeers!!
    Klinkt echt geweldig allemaal zeg! Ik hoef me dus niet al te veel zorgen over je te maken zo te horen :-)

    Hier is het leven wel anders.. ben aan CIKF begonnen en aan het zenuwen voor mn eerste patient..

    Dikke kus!

  • 08 Maart 2011 - 10:05

    Duby:

    Klinkt alsof je daar al aardig aan het inburgeren bent, mooi!
    Heb je nog mooie foto's van de dolfijnen, ben benieuwd naar dat kleintje.. :P
    Veel plezier nog! En vertel eens wat over wat je doet met je stage.. ;-)
    grtz Duby

  • 08 Maart 2011 - 11:12

    Carry:

    Nou,nou sharon wat een belevenissen allemaal. Het is hier nu carnavals dinsdag maar dat zul jij daar niet missen want volgens mij is het daar alle dagen feest.
    Al 1 maand van je verblijf voorbij, wat gaat dat snel. Geniet van al je uitstapjes en alle nieuwe vrienden die je ontmoet, we volgen je. Groetjes van de buurtjes van nr. 19

  • 08 Maart 2011 - 15:00

    Loes:

    Wow klinkt super weer! Gelukkig is er een hoop te beleven en uit te gaan, en genoeg mensen! Geniet ervan! xx

  • 08 Maart 2011 - 15:08

    Toine Lamers:

    Allerbeste Sharon,

    Mij spreken vooral de activiteiten in de natuur aan. Roggen en dolfijnen, prachtige dieren die je hier nog zelden ziet (wel in een dolfinarium maar dat is echt dolfijn-onterend) en dan Tuimelaar genoemd worden. Zijn die nieuwe studenten uit Christchurch niet erg geraakt, geshockt door de gebeurtenissen aldaar.
    Mijn geliefde en ik hebben twee dagen Oeteldonk erop zitten en het was weer fantastisch mede omdat het weer stralend was.
    En ook vraag ik, zoals Duby, de Chondrocyt, of je wat over de wetenschappelijke arbeid wilt vertellen. Dat je zou feesten, daar was ik al wel van overtuigd.
    En nu moet ik maar weer wachten op een volgend bericht. Ben benieuwd.

    Toine

  • 08 Maart 2011 - 15:12

    Barbara En Rino:

    Hallo Sharon,

    We hebben genoten van je laatste reisverslag. Het is ook fijn te vernemen dat het je goed gaat.
    We hebben sterk de indruk dat je het CARNAVAL nu niet mist. Voor de goede orde:"het is hier nu 12 graden met een strakke blauwe hemel.
    Misschien kun je je nog voorstellen wat dat betekent voor het carnaval".
    Veel succes en plezier.
    Hartelijke groeten,
    Barbara, Rino

  • 10 Maart 2011 - 12:40

    :

    Doe je ook nog normale dingen. Wij hebben hier al die dingen niet.... :s Net of het bij jou gewoon bij het ontbijt hoort: dolfijn, Kangaroo Island, Fringe Festival enz.
    Super leuk! -x-

  • 10 Maart 2011 - 13:10

    Sharon Kessels:

    Hey Lydia.. ja hoor ;) doordeweeks loop ik gewoon stage! Maar in de weekenden probeer ik zo veel mogelijk leuke dingen te doen, want ik ben (maar) een paar maanden in Australie... dus wil ik er zoveel mogelijk uithalen!

  • 11 Maart 2011 - 12:28

    Joris:

    hèhè.. sommige verhalen waren al een beetje te verwachten op basis van de fraaie facebookfoto's! ;)

    maar het verhaal erbij voegt toch wat toe :)

    heel veel plezier met Gwenne dit weekend, geef haar een dikke knuffel van me!

    knuff,
    J

  • 11 Maart 2011 - 14:18

    Mariska:

    Klinkt fantastisch :D Na het skypen zat ik wel een beetje met vakantiegevoel op de fiets naar de uni :P
    Geniet van je vakantie met Gwenne!

    xx

  • 12 Maart 2011 - 10:13

    Jan En Miek:

    hoi Sharon

    heel leuk om ook jouw ervaringen in Aussi te lezen.Geniet maar lekker van je avontuur!!!
    groetjes,Jan en Miek(ouders Maartje)

  • 13 Maart 2011 - 17:35

    Ans Levels:

    Hallo Sharon,

    Wat een leuke verhalen en mooie foto's. En wat heb je op korte tijd al veel meegemaakt.

    Ik wens je veel reisplezier langs de prachtige kust daar en nog een geweldige tijd toe in Australie en mogelijk nog Nieuw Zeeland, schijnt trouwens ook prachtig te zijn.

    Heel veel groetjes,

    Ans Levels

  • 14 Maart 2011 - 10:57

    Anouk:

    heej meis!
    klinkt goed allemaal! leuk dat je inmiddels wat bekenden nijmegenaren hebt gezien, das toch wel even gezellig oud en vertrouwd ;)
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Stagelopen in Adelaide

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2011

Outback

17 Augustus 2011

Krokodillen!

07 Augustus 2011

Living in paradise

30 Juli 2011

Grote hoogtes en mooie stranden...

22 Juli 2011

Sydney!
Sharon

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 45092

Voorgaande reizen:

08 Februari 2011 - 01 September 2011

Stagelopen in Adelaide

04 Januari 2013 - 30 November -0001

Wonen in Adelaide!

Landen bezocht: