"You must be stoned all the time!" - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu "You must be stoned all the time!" - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

"You must be stoned all the time!"

Door: sharonkessels

Blijf op de hoogte en volg Sharon

25 Februari 2011 | Australië, Adelaide

Hi mates!

Even een hele korte update... alles gaat z’n gangetje hier. Ik heb het gevoel al bijna helemaal ingeburgerd te zijn, op wat ‘slang’ na, waardoor ik af en toe wat dingen niet mee krijg ;). Ozzies korten namelijk echt alles af, waardoor je af en toe maar moet raden wat ze eigenlijk bedoelen. Bijvoorbeeld:
‘gully’ = goalkeeper
‘footy’ = australian football
‘barbie’ = barbecue
Etc etc.

Namen worden overigens ook afgekort.... Aashna wordt ‘Aash’ , Alannah wordt ‘Lani’, Niket wordt ‘Neo’ etc. Ik ben overigens wel nog gewoon ‘Sjerren’ , alhoewel sommigen het op z’n Europees proberen uit te spreken, wat meestal klinkt als: Sjaroooonnnn.

Nederlanders zijn hier vrij zeldzaam (ik ben er nog geen tegengekomen), dus wanneer ik vertel dat ik uit Nederland kom zijn de meesten meteen geinteresseerd. Sommige vragen zelfs waar in Nederland ik woon. Als ik dan ‘Nijmegen’ antwoordt zeggen ze: “Never heard of it, I only know Amsterdam...” En bijna allemaal willen ze graag een keertje naar Amsterdam... rara waarom. Een paar korte reacties die ik toch even met jullie wil delen ;):

“So you are Dutch?”
“Yes”
“Wow, do people in Holland really walk on wooden shoes?”

“Are you from Holland? What language do you speak back home? German?”

“You are Dutch? You must be stoned all the time!”

“Holland, that is where all the tulips come from, right?”

Van 14 t/m 20 maart heb ik een weekje vrij :), en in die week komt Gwenne naar Adelaide! We zijn van plan om dan een auto te huren en naar Melbourne te rijden over de Great Ocean Road, zodat ik eindelijk eens iets van de omgeving te zien krijg. Daar aangekomen zal ik een paar daagjes bij Gwenne blijven en Melbourne uiteraard ook een bezoekje brengen! Ik zal ongetwijfeld na dat avontuur (links rijden alleen al, ajajaj) mijn ervaringen met jullie delen ;). En dit weekend ziet het er naar uit dat ik eindelijk naar het strand ga! Waar ik nu erg naar uitkijk. So no worries!

Byeee!
Sharon.

  • 25 Februari 2011 - 07:10

    Maartje Smolenaers:

    Hahahaha Sharon! Geweldig om te lezen!!! Ik krijg inderdaad ook dat soort vragen, geweldig!!! Hahahaha
    Zo te lezen vermaak jij je ook wel hier, top!
    Ik vlieg morgen naar Sydney, ben 'excited' en heeeeel benieuwd!
    Brisbane is trouwens ook prachtig! Heel groot, veel mensen, aardige mensen ook..maar ook veel te zien...dus is wel n aanradertje :)

    Veel plezier met het bezichtigen en rijden van 'the great ocean road'...en lees daarna je verhalen wel weer (als ik ergens in Sydney makkelijk op internet kan ;))...

    Liefs en take care XXX Maartje!

  • 25 Februari 2011 - 07:28

    Natasja:

    Leuk verslag weer ;) En die vragen zijn echt heel herkenbaar, heb ze ook een hoop gehad in Amerika!

    xx

  • 25 Februari 2011 - 08:44

    Loes:

    Hee Sharon!

    Wat een leuk verhaal haha, heb echt zitten lachen. Die vooroordelen over Nederlanders krijg je er toch niet uit haha. Heel veel plezier nog! Fijn dat t zo goed met je gaat!

    xx

  • 25 Februari 2011 - 12:24

    Toos Kessels:

    Je verslag is kort en krachtig, hou ik van........
    Leer ze daro maar eens wat carnaval is..........

    Geniet van je vrije week, groet.

  • 25 Februari 2011 - 12:30

    Mariska:

    Woow, vet mooie reacties :D
    Geniet van je vrije week!

    xx

  • 25 Februari 2011 - 13:17

    José En Ton:

    Lieve Sharon. Mooi verhaal van die wooden shoes.
    Probeer ze maar duidelijk te maken dat ze die hier alleen met de boerenbruiloft dragen, en verder in Volendam voor het maken van een toeristenfoto.
    Er zullen daar toch wel ergens Nederlanders wonen, die wel weten wat carnaval vieren is?
    Geniet verder maar van het mooie weer en de prachtige omgeving daar.
    Groetjes xxxx

  • 25 Februari 2011 - 14:59

    Hirlande:

    Haha, de vooroordelen kloppen dus helemaal, mooi. Is het gelukt uit te leggen waarom je in vredesnaam niet hele dagen stoned bent (lukte mij namelijk niet in Azië)

    Enjoy je weekje vrij.

    kus

  • 28 Februari 2011 - 17:01

    Anouk:

    haha, mooi ben benieuwd naar je mini-roadtrip!

    en die reacties van die aussies klinken heel bekend.. haha
    ik kreeg ook de vraag.. ohh holland? that's a part of scandinavia isn't it? uuhh no! ;)
    veel plezier! xx

  • 28 Februari 2011 - 19:47

    Toine Lamers:

    Allerbeste sharon,

    En hebben al die buitenlanders, waar ook ter wereld nog niet gevraagd naar onze wereldberoemde windmills??? Het gaat goed met jou en ik heb toch ook wel wat geruchten van jou gehoord in de Aesculaaf!!!! Die kan ik natuurlijk niet zomaar op dit medium zetten dus het blijft bij mij. Hoe krijg ik dit allemaal te horen: Ik mag weer in het blok Celbiologische Processen onderwijs geven en erna ga ik even een Maredsous drinken in het MFVN-cafë. Roddels om van te genieten.

    Groeten van Toine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Stagelopen in Adelaide

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2011

Outback

17 Augustus 2011

Krokodillen!

07 Augustus 2011

Living in paradise

30 Juli 2011

Grote hoogtes en mooie stranden...

22 Juli 2011

Sydney!
Sharon

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 45086

Voorgaande reizen:

08 Februari 2011 - 01 September 2011

Stagelopen in Adelaide

04 Januari 2013 - 30 November -0001

Wonen in Adelaide!

Landen bezocht: