De eerste week is voorbij... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu De eerste week is voorbij... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

De eerste week is voorbij...

Door: sharonkessels

Blijf op de hoogte en volg Sharon

19 Februari 2011 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal!

Hier ben ik weer, mijn tweede update vanuit Ozzie :). Bedankt voor al jullie leuke berichtjes! De afgelopen week heb ik erg veel nieuwe dingen gezien, indrukken opgedaan en mensen ontmoet, vandaar dat ik jullie graag weer even wil bijpraten.

Op vrijdag de 11e ben ik ’s ochtends meteen gaan kennismaken met m’n stagebegeleidsters (Rebecca en Annette), allebei super lieve mensen, waarbij ik me gelijk op m’n gemak voelde (pfjoew!). Helaas moest ik ’s ochtends meteen al door een Australische regenbui, waardoor ik zeik- maar dan ook echt zeiknat op m’n stageplek arriveerde. Als het hier regent, dan regent het ook goed! Op m’n stage heb ik, in elk geval de eerste weken, een werkplek op de 11e verdieping op Rebecca d’r kamer, wat zorgt voor een spectaculair uitzicht over de stad. Diezelfde middag ben ik naar Ikea gegaan voor wat spulletjes die ik echt nodig had, zoals handdoeken en een hoeslaken.. toch wel zo fris.

Op zaterdag zijn Aashna (het meisje dat ik op de eerste dag ontmoette) en ik samen naar de Adelaide ZOO gegaan. We hebben ons de hele middag als een paar kleine kinderen vergaapt aan de pandaberen, tijgers, giraffen en stokstaartjes... maar natuurlijk ook aan de kangaroes en wallabies. ’s Avonds hebben we samen met de huisgenoten van Aash genoten van mijn eerste echte Aussie barbie (BBQ) op het dakterras van UrbaNest, onze flat. Natuurlijk hadden we veel te veel vlees, waardoor het gezelschap zich snel uitbreidde en het en gezellige avond werd :).

De eerste zondag in Adelaide heb ik besteed door een stadswandeling te maken. Zonder zonnebrandcreme (STOM!) maar gewapend met m’n camera heb ik de campus, de rivier, de parken, de botanische tuin en het winkelcentrum van Adelaide verder verkend. Adelaide is een prachtige stad: een redelijk klein centrum dat voornamelijk bestaat uit North Terrace (de hoofd ‘boulevard’ waar ik aan woon en waar ook m’n stageplek, de campus en het ziekenhuis aan ligt), Rundle Mall (winkelcentrum), Hindley Street (Kroegjes en barretjes) en East Terrace (kroegjes en ‘the garden of unearthly delights’ (= rundle park)). Om het hele centrum heen ligt een strook parkland, waar je kan wandelen, fietsen (want het is plat!) of gewoon chillen... en daaromheen liggen weer alle suburbs. Lees: tientallen kilometers met bungalows... en aan één kant het strand. Dat is het wel een beetje.
Maar goed, tijdens m’n wandeling spotte ik dwergpapegaaien, die hier blijkbaar gewoon in het wild voorkomen, en die wij thuis in een kooitje houden. Verder merkte ik dat ik in Australie helemaal niet klein ben... ik ben zelfs relatief lang voor een vrouw :) jippiee! Terwijl ik door het winkelcentrum terug liep kwam ik erachter dat hier elke zondag de winkels open zijn (!), en dat sommige winkels hier een microfoon hebben. Die hebben ze om af en toe hun aanbiedingen aan te prijzen (net als op de markt) wat zorgt voor aardig wat herrie in Rundle Mall. Terug in m’n kamertje had ik overigens god zij dank alleen m’n neus verbrand :D.

Mijn eerste echte stagedag op maandag begon meteen goed: er was een ‘reference meeting’ wat inhield dat alle mensen die iets te maken hebben met het onderzoek waar ik aan meewerk gezamenlijk een vergadering hielden en elkaar op de hoogte brachten. Dat was een goede gelegenheid om mezelf voor te stellen en meer over het project te horen. Daarna ben ik meteen de literatuur ingedoken om zoveel mogelijk van het onderwerp en het project te weten te komen, en op dit moment ben ik een protocol aan het schrijven voor een systematic review. Ja mensen, ik doe hier ook nog iets nuttigs ;). Dus mijn doordeweekse dagen besteed ik van negen tot vijf voornamelijk aan wetenschappelijk onderzoek.

Deze week was het in Adelaide ook O’ week: een soort van introductie week voor nieuwe (exchange) studenten. Ik ben eigenlijk geen exchange student, maar toch ging ik op dinsdagavond mee met wat UrbaNest vrienden (voornamelijk Canadezen) naar een soort van introfeestje. Het was meteen erg gezellig, waardoor ik uiteindelijk een beetje tipsy, maar toch nog redelijk op tijd m’n bedje in ben gedoken.

Aangezien we ons op donderdagavond beseften dat we eigenlijk nog helemaal niks van het echte uitgaansleven van Adelaide hadden gezien, besloten we met een grote groep, bestaande uit voornamelijk Canadezen, Ozzies en een enkele Schot, gisteravond de kroeg in te duiken. Twee mensen wisten wel een goede club en kregen het voor mekaar om ons allemaal op de gastenlijst te krijgen. Daar aangekomen bleek dat we inderdaad niet in de rij hoefden te staan en zo naar binnen mochten, nadat de uitsmijter een vreemde blik op m’n rare Nederlandse ID-kaart had geworpen. Helaas was de entree (eenmaal binnen) alsnog 15 dollar, waardoor we met z’n allen binnen vijf minuten weer buiten stonden. Dat vonden we toch net iets te duur. Geleid door ‘onze Adelaidenaar’ Jason kwamen we even later aan bij een gezellige kroeg, waar het Ladies’ night bleek te zijn (lees: 1 dollar (= 70 cent) voor een wodka of wodka mix voor de dames… 6 dollar als de man bestelt!) Geweldig! Aangezien we met nogal wat vrouwen waren, waren de mannen helemaal gelukkig, omdat wij alle drank gingen halen. Helaas moest ik ook vanochtend weer op tijd op m’n stageplek zijn, dus deze nachtelijke uitjes mogen geen gewoonte gaan worden… maar ik vermoed dat gisteravond niet m’n enige Ladies’ Night gaat zijn terwijl ik in Adelaide ben ;).

Vandaag is het Fringe Festival van start gegaan. Het is een drie weken durend ‘art festival’ wat ervoor zorgt dat er door de hele stad elke dag optredens en theatervoorstellingen zijn. Wanneer het ‘Fringe’ seizoen voorbij is start ‘WomAdelaide’ van 11 tot 14 maart. Een jaarlijks muziek en dance festival waar artiesten van over de hele wereld komen optreden. Geen wonder dat ze maart hier ‘Mad March’ noemen…er is in elk geval de komende weken genoeg te beleven! Dit weekend staat in elk geval een bezoekje aan het strand en de ‘central market’ op het programma, mocht het weer een beetje meewerken… en waarschijnlijk gaan we ook nog genieten van wat optredens hier en daar.

…Nog 27 weken te gaan…

PS: foto’s zijn voorlopig te vinden op m’n facebook-pagina… ik zal proberen binnenkort (dit weekend misschien?) wat foto’s te selecteren om op deze site te zetten.

  • 18 Februari 2011 - 14:00

    Duby:

    Haha nu al aan de introductie en de feesten? Gaat goed daar!

    Ik ben benieuwd naar de verslagen van de toekomstige kroegentochten! :P

    grtz

  • 18 Februari 2011 - 16:24

    Toine:

    Mooi bericht, mijn beste Sharon. Door mijn vorige bericht aan jou over het Galafeest en de plaats waar het gehouden wordt, werd deze plaats direct bij 'alle' studenten bekend. Ik had het niet mogen mededelen maar Ruben had mij niet verteld dat dit gisteren pas officieel in de Aesculaaf bekend zou worden gemaakt.
    Ik lees in jouw bericht dat je gefascineerd ben door de dieren aldaar en dat doet mijn biologenhart erg goed. Jammer dat je geen biologie bent gaan studeren want dat is toch eigenlijk wel de beste studie die er is.
    Ik wacht weer met spanning op jouw volgende verhaal en ....... niet alleen maar feesten hoewel dat toch wel heel erg aangenaam is.

    Groet van Toine Lamers

  • 18 Februari 2011 - 17:30

    Natasja:

    Heey! Erg leuk verslag weer, volgens mij heb je het wel naar je zin daar ;) Klinkt ook erg goed die Ladies Night.. zo hoort het!

    xx Natas

  • 18 Februari 2011 - 17:47

    Kim:

    Alweer een leuk verslag om te lezen:D Je hebt het duidelijk goed naar je zin daar :D

  • 18 Februari 2011 - 18:21

    Marja:

    LeukLeuk! zo te lezen een goede start met de bijbehorende feestjes;)! En wat grappig dat je tot de langere vrouwen behoort daar:). Xx

  • 18 Februari 2011 - 20:14

    Mariska:

    Klinkt goed :D Geniet ervan en veel plezier! Kuss

  • 19 Februari 2011 - 13:47

    Toine:

    Sharon, nog even een opmerking over jouw foto in de dierentuin. Volgens mij voel je je er zo goed thuis dat er ook al een staart aan jouw lichaam aan het groeien is!!!!

    Toine Lamers

  • 19 Februari 2011 - 19:15

    Anouk:

    Hee! Hahah ja de actie van Toine Lamers was goed;) Mocht je het nog niet weten,het thema is Bal Masque, dus ja wij vieren hier ook nog iets moois! Geniet van alles! Kus

  • 22 Februari 2011 - 07:27

    Toos Kessels:

    Weet je Sharon, IK BEN STIKJALOERS.
    Blijf genieten nu je de kans hebt.

    Groet.

  • 22 Februari 2011 - 17:45

    Henk En Els Kessels:

    Hoi Sharon, hartstikke fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je al 'n beetje kennis hebt gemaakt met je studie - en stapmaatjes. leuk dat we via deze manier toch een beetje op de hoogte blijven van jouw ervaringen.
    Groetjes, Henk en Els

  • 23 Februari 2011 - 15:03

    Anouk:

    heyhey!
    niceee :) alleen maar leuke dingen!! geniet er goed van! hier vriest het weer :(
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Stagelopen in Adelaide

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2011

Outback

17 Augustus 2011

Krokodillen!

07 Augustus 2011

Living in paradise

30 Juli 2011

Grote hoogtes en mooie stranden...

22 Juli 2011

Sydney!
Sharon

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 45100

Voorgaande reizen:

08 Februari 2011 - 01 September 2011

Stagelopen in Adelaide

04 Januari 2013 - 30 November -0001

Wonen in Adelaide!

Landen bezocht: