Uit de winterslaap... - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu Uit de winterslaap... - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

Uit de winterslaap...

Door: Sharon Kessels

Blijf op de hoogte en volg Sharon

22 September 2013 | Australië, Vale Park

Hallo allemaal,

Het heeft eventjes geduurd (bijna twee maanden…) maar hier is dan weer een update. De reden dat het eventjes op zich heeft laten wachten is simpel: het was winter, en ik had niet zo veel te vertellen. Het leven ging z’n gangetje hier, en de afgelopen maanden hebben we vooral gewerkt (in tegenstelling tot de meeste van jullie denk ik, want jullie hadden zomervakantie :P). Hier zijn een paar dingen die ons de afgelopen twee maanden bezig hielden:

- Nieuwe mensen ontmoeten. De afgelopen twee maanden heb ik weer aardig wat nieuwe mensen ontmoet, met name non-Aussies. Zo kregen we Nederlands bezoek van het zusje van Anouk Rozeboom en haar vriend, die door Australie aan het reizen zijn en twee nachtjes bij ons hebben gelogeerd. Ik heb natuurlijk van die gelegenheid gebruik gemaakt om ze proberen te laten zien wat Adelaide te bieden heeft, maar uiteindelijk zijn we, in plaats van een typisch Australische bar in te duiken, gewoon in het Belgisch bier café beland :P. Ook heb ik een meisje ontmoet uit de VS die hier voor een jaar onderzoek komt doen, heel graag nieuwe mensen wil ontmoeten en zoveel mogelijk wil ondernemen (ze doet me een beetje aan mezelf denken: hoe ik was toen ik net ging studeren!). Ze is heel gezellig en met haar (en Dana, het Duitse meisje dat ik al kende) zijn we al een paar avondjes iets gezelligs gaan doen.

- Ik ben geen (echte) ‘local’. Hoewel ik mezelf niet meer zie als een toerist die Australie komt bezoeken, is het me ook aardig duidelijk geworden dat ik ook geen ‘local’ ben. Een voorbeeld hiervan zijn de verkiezingen: iedereen had het erover de afgelopen weken, en dat heeft me laten beseffen dat ik dus echt de ballen verstand heb van Australische politiek. En oh ja, hebben jullie meegekregen dat Australie voor de verkiezingen even ‘zomaar’ van premier gewisseld is? Dat kan hier dus ook gewoon. Het politieke stelsel hier is heel anders dan in Nederland, en de afgelopen weken heb ik er alles over moeten horen. Je kunt bijvoorbeeld ( voor de landelijke verkiezingen) alleen stemmen op iemand uit je eigen gebied, en als er verkiezingen zijn MOET je gaan stemmen. Het is heel vreemd allemaal…. Maar goed. Ik ben geen inwoner dus ik mocht toch niet… wat ik ook niet zo erg vond. Ook de Royal Adelaide Show was voor ongeveer een week gaande hier, en voor een non-Aussie zoals ik was het maar een vreemd iets, moeilijk te omschrijven. Er was een terrein met een grote kermis, veel eetkraampjes, maar ook een soort markt waar je bijna alles kon kopen, en vreemde wedstrijden en tentoonstellingen. Zo was er een tentoonstelling met vogelverschrikkers, en ook een taarten- en caketentoonstelling, maar ook een wedstrijd schapendrijven met honden en een demonstratie waar ze biggetjes van een duikplank lieten springen. Tsja… oh ja, en we hebben motoren en auto’s van hellingen zien springen en allerlei andere fratsen zien uithalen, en er was een heleboel wat we niet hebben genoemd, zoals een wedstrijd ‘dansen met honden’. Een aparte ervaring, de Royal Adelaide Show.

- Voorpret! Had ik al verteld dat Tom’s broer gaat trouwen? De bruiloft is in november, dus de afgelopen maand heb ik een jurk gekocht voor de bruiloft :), en de kapper de visagist zijn al geboekt haha. Ook mag ik voor het werk in november en december naar Melbourne (voor een symposium) en Sydney (voor een congres), dus dat is ook geboekt! Ik ga dan naar Sydney met collega’s, en tijdens het congres verblijven we in het Marriott (met uitzicht op het Opera House!). En als we naar Melbourne gaan komt Tom ook en dan kunnen we een weekendje in Melbourne blijven. Dus ik heb al heel veel zin in de werktripjes.

- Lente. Het is inmiddels volop lente! Het goede weer is hier! Dus volgend weekend ga ik weer een keertje duiken met Dana (eerste keer sinds ik mijn bewijs heb gehaald), en we hebben al kunnen genieten van eetfestivals in het park en strandwandelingen met de hond. Adelaide komt uit haar winterslaap.

Ik heb vast een heleboel niet genoemd, maar dat komt dan misschien wel in een volgende update. Ik durf nog niet te zeggen wanneer, maar jullie horen wel weer van mij als ik weer wat te vertellen heb :). Schroom niet om een berichtje achter te laten (of op de mail of op facebook), hoor graag hoe het met mensen gaat in NL!

Groetjes!!
Sharon.

PS: met Gracie gaat alles ook goed, ze is gesteriliseerd en luistert steeds beter!

• 22 September 2013 - 10:46

Karen:

Hey!

Leuk om weer wat van je te lezen :)
    En zo te horen heb je het nog steeds goed voor elkaar daar down under... geniet ervan ! :D

Liefs

• 22 September 2013 - 13:46

Toine Lamers:

Allerbeste Sharon en Tom,

Een saaie tijd gehad en dus goed kunnen werken! Hier is de nacht nu even lang als de dag en dus is de herfst aangebroken. Ik ben, met mijn geliefde naar de bruiloft van Jimmie Honings en Jory geweest in Slot Doddendaal. Een mooi feest maar wel voor ons wat te harde muziek. Is klanten aan het kweken voor KNO want daar is hij specialist in!
    Ik ben ook weer aan het les geven aan Mondzorgkunde studenten wat me weer zeer goed bevalt. Dit doe ik tot half november en erna gaan we naar Costa Rica, voor de natuur maar vooral voor de vogels.
    Hebben jullie trouwens de foto's van Fromelles van mij ontvangen?

Veel groeten en tot een volgende keer.

Toine Lamers

• 22 September 2013 - 14:10

Loes :

Hi Sharon,

Klinkt bijzonder, biggetjes die van een duikplank springen hahah!

Goed om te horen dat Adelaide uit z'n winterslaap komt en er weer veel op de planning staat. Geniet ervan!

Hier gaat alles goed. Spreek je snel! Groetjes aan Tom!

Xx Loes (en grs van Martijn)

• 06 Oktober 2013 - 14:56

Esma:

Hoi hoi, ik vind het echt heel leuk om te lezen wat je allemaal beleefd ! en ik vind het nog steeds stoer van je dat je het gewoon even bent gaan doen. aan de andere kant van de wereld wonen. hier gaat alles goed, voor oktober hebben we ook nog prima weer, met veel zon. maar de winter komt er inderdaad aan.. gek he.zo anders.. ik ben eind oktober klaar met alle coschappen en stages, dus voor mij komt er ook een pgammdmdd tijd aan. maar gaat goed ! ik wens je een prachtige zomer toe sharon ! good luck with everything