"Hallo, kan ik jullie helpen?" - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu "Hallo, kan ik jullie helpen?" - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

"Hallo, kan ik jullie helpen?"

Door: Sharon Kessels

Blijf op de hoogte en volg Sharon

05 November 2013 | Australië, Vale Park

Wat een mooie dag is het vandaag! Hoewel het nog geen zomer is, was het vandaag lekker zonnig en 32 graden… jammer dat ik een deadline had op het werk en er weinig van heb meegekregen. Vandaag was ook de dag van de Melbourne Cup, blijkbaar DE (paarden)race van het jaar en vooral in Victoria een heel gebeuren (en een officiele feestdag). In Adelaide doet ook iedereen gezellig mee, wat inhoudt dat er rijen stonden voor alle wedkantoren. Onze afdeling kon natuurlijk niet achterblijven en er werd ook een weddenschap georganiseerd. Helaas was mijn paard de $2 die ik had ingezet het niet echt waard (is er ook een prijs voor degene die het het slechtst doet?), maar het was toch wel grappig om met de hele afdeling op het grote scherm paardenraces te kijken onder werktijd. (Natuurlijk startte de race 5 min nadat ik mijn rapport had verstuurd, op de dag van de deadline :P, hehe).

Omdat ik de afgelopen paar dagen lange dagen heb gemaakt op het werk omdat m’n rapport af moest, besloot ik vandaag dat het om 4 uur wel genoeg was geweest, en ik ging naar de busstop om de bus naar huis te nemen. Nou is de bus in Adelaide niet altijd even betrouwbaar, en ook deze keer kwam hij niet opdagen. Met een zonnige 32 graden en een telefoon met internet vind ik dat niet een heel erge ramp, dus ik zat lekker in het zonnetje op de volgende bus te wachten. Maar toen hoorde ik een stel ruzien dat ook bij de bushalte stond te wachten.. in het Nederlands. Over hoe ze bij het caravanpark konden komen, en of ze wel goed zaten, want de bus was er niet. Dus ik zei: “Hallo, kan ik jullie helpen?” (in het NL’s). Ik wou dat ik jullie de uitdrukking op hun gezichten kon laten zien, maar dat kan helaas niet :P… het was erg grappig. Wij wonen pal naast het caravanpark en ik moest dus dezelfde bus hebben als zij, en heb toen toch maar even uitgelegd dat ze wel goed zaten ;). Zo zie je maar weer, ga er nooit van uit dat mensen je niet kunnen verstaan, alleen maar omdat je in het buitenland bent!

Maar goed, verder gaat alles dus nog goed hier… ik heb van verschillende mensen de vraag gekregen wanneer ik weer terug kom, en het antwoord is: dat weet ik niet. Voorlopig bevalt het hier nog prima, Tom begint in december met een nieuwe baan en op dit moment kunnen we allebei geld sparen, wat we nodig zullen hebben mochten we allebei naar Nederland willen verhuizen. En Tom’s Nederlands is nog niet echt aanwezig, dus we denken dat een baan vinden voor ons beiden in Nederland een stuk lastiger is dan hier (nu althans). Dus we blijven voorlopig nog even zitten hier.

Hebben we nog leuke dingen gedaan? Afgelopen zaterdag was het vrijgezellenfeest van Tom’s broer, dat in ons huis gehouden werd. ’s Middags stond er bubble soccer op het programma (ze hadden 10 ‘bubbles’ gekocht), als je niet weet wat het is moet je het even googlen, het is hilarisch. Dat heb ik mogen zien en zelf ook even mogen ervaren, als enige vrouw die daar was (toevallig omdat ik thuis was). Ik heb me verder zoveel mogelijk afzijdig proberen te houden als vrouw zijnde, en ik ging dus ’s avonds lekker uit eten met de bruid en een paar vriendinnen, ook erg gezellig! Aan de rotzooi te zien toen ik thuis kwam was het wel een mooi feestje, dat vrijgezellenfeest.
Dana, het Duitse meisje waarmee ik heel veel samen heb gedaan, is op dit moment in de Filippijnen en gaat daarna weer terug naar Duitsland om haar master af te maken. Dat is wel een nadeel van hier wonen en internationale vrienden maken, ze gaan allemaal vroeg of laat weer weg. Ik ben nu (deels daarom) ook weer wat meer aan het tennissen, en op de trainingen leer ik ook elke keer weer nieuwe mensen (locals) kennen. En m’n tennisskills worden ook weer een beetje opgekrikt, haha! Wakeboarden doe ik ook weer, nu het weer wat beter is...

Ook ben ik een paar weken terug met een vriendengroep van Remie (andere broer van Tom) met een wijntoer mee geweest. Dat was ook een interessant avontuur, aangezien de meerderheid van het gezelschap bestond uit... tsja... hoe moet ik het zeggen...nogal extravagante mannen die op mannen vallen. Het was erg gezellig, en in de bus naar het wijngebied moesten we door de microfoon vragen over onszelf beantwoorden (opgesteld door de toergids). Een van de eerste vragen bij een van de jongens was "vertel hoe je je laatste vriendin hebt leren kennen". Toen iemand vertelde dat dit in de klas was aan het begin van de middelbare school, en dat dit niet lang geduurd had, zei de buschauffeur: "huh? hoezo? Je bent toch geen homo he?" Waarop hij reageerde: "uuhhh jawellll".... jullie hadden het gezicht van de gids moeten zien :P. Vanaf dat moment zat de sfeer er goed in haha.

Dat was het weer voor even, verwacht snel maar weer een nieuwe update want volgende week zaterdag is de bruiloft van Tom’s broer en de weken daarna moet ik voor werk en congressen naar Melbourne, Sydney en Canberra, voordat de vakantie begint. Dus jullie horen wel weer van me!

Groetjes!
Sharon

PS: Toine, de foto’s van het ANZAC monument zijn ontvangen! Erg indrukwekkend ☺.

  • 05 November 2013 - 08:38

    Kim:

    Hee meid!

    Wat leuk om weer iets van je te horen!
    Wens Tom succes en veel plezier voor zijn nieuwe baan!
    En ik wens jullie heel veel plezier op de bruiloft! Maak er een mooie dag van samen!
    En succes met sparen en leer Tom goed Nederlands (en Nederweerts :p) dan zie ik jullie over een hele tijd misschien weer in Nederland ;)
    Geniet van het weer daar! Stuur je wat zon naar hier :)

    Veel geluk samen daar:)
    Veel plezier met rondtrekken!

    Liefs, Kim

  • 05 November 2013 - 09:29

    Carry:

    Hoi Sharon en Tom
    Wat geweldig dat jullie het daar zo naar jullie zin hebben
    Met de zomer in het verschiet kan het ook bijna niet anders, wij moeten ons maar weer door de winter heen worstelen, maar dat zal ook wel weer lukken.
    Wij wensen Tom veel succes in zijn nieuwe baan en we volgen jullie.
    Heel veel groetjes van ons allemaal.

  • 05 November 2013 - 11:51

    Anouk:

    Hee lieve sharon!

    Leuk om weer wat te lezen, is een keer anders dan via skype;-) En fijn dat je de deadline hebt gehaald! Jeej!
    En dat ik vraag wanneer je terugkomt is alleen omdat ik je mis, niet omdat ik jaloers ben;-)
    Heel veel plezier, blijf genieten van alle mooie dingen en ik wil foto's zien van de bruiloft, van Sydney, van Melbourne, Canberra en alle andere leuke dingen die je meemaakt!

    Groetjes aan Tom en Andrew (als hij weer terug is)

    Ik spreek je snel weer!

    Dikke kus vanuit Nijmegen!

  • 05 November 2013 - 12:14

    Toine Lamers:

    Allerbeste Sharon,

    Zo te lezen timmer je in Australië aardig aan de weg met al de presentatie die je er moet geven. Mooi werk van een BMW uit Nijmegen.
    Ik heb de laatste tijd nog wel aan jullie moeten denken ivm de vreselijke bosbranden die er bij jullie gewoed hebben. Hebben jullie daar ook nog nadelige gevolgen, zoals luchtverontreiniging, van ondervonden. Zijn deze branden inmiddels onder controle en is men niet bevreesd dat ze, waar dan ook, weer uitbreken?
    Groeten van Toine

  • 05 November 2013 - 14:09

    Esther:

    Hee Sharon!

    Blijft leuk om je verhalen te lezen :)
    Geniet ervan daar!!

    Groetjes,
    Esther

  • 05 November 2013 - 15:51

    Tooske:

    Hoi Sharon .

    Wat weer een leuk reis verslag , wat grappig dat je ff bij de bushalte zomaar langs Nederlanders staat.

    En ja lachen zeg Bubble soccer weer eens wat anders voor met kerst i.p.v. het spel met kerst wat wij al jaren doen. Tom suc 6 met je nieuwe baan en een fijn feest . veel liefs Wiek & Tooske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 45066

Voorgaande reizen:

08 Februari 2011 - 01 September 2011

Stagelopen in Adelaide

04 Januari 2013 - 30 November -0001

Wonen in Adelaide!

Landen bezocht: