Winterse activiteiten - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu Winterse activiteiten - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

Winterse activiteiten

Door: Sharon Kessels

Blijf op de hoogte en volg Sharon

27 Juli 2013 | Australië, Vale Park

Jeetje zeg, er is alweer een maand voorbij… het is alweer bijna zeven maanden geleden dat ik bij Tom introk en zes maanden dat ik ben begonnen met werken… wat is dat snel gegaan! In de winter is er niet super veel te doen in de stad, en toen ik een tijdje terug aan het eten was met wat vrienden vroeg Dana (een Duits meisje dat bij de Flinders University aan het stage lopen is) of ik zin had om met haar een scuba dive cursus te doen. Nou heb ik twee jaar geleden tijdens mijn reis aan de oostkust van Australie gedoken bij de Whitsunday eilanden, en dat was super mooi… dus ik zei: tuurlijk! Samen met twee Aziatische collega’s van haar zijn we de week daarna naar een duikschool gegaan om eens te informeren, en we kwamen naar buiten met een duikboek om de theorie te leren en afspraken om de twee weekenden daarna vol aan de bak te gaan.

Zo gezegd zo gedaan, en de zaterdag daarna zaten we al om half negen ’s ochtends in de schoolbanken om de basisbeginselen van het scuba duiken te leren. De instructeur kon het overigens niet laten om te melden dat hij het erg moedig van ons vond dat we midden in de winter wilden leren duiken, want het kon wel eens heel erg koud zijn in zee deze tijd van het jaar! *slik*. Scubaduiken is misschien niet het eerste wat in je opkomt als je denkt aan winterse activiteiten, maar het wordt in elk geval niet afgelast in verband met regen :P. De ochtenden van dat eerste weekend waren gereserveerd voor theorie en de middagen hebben we gespendeerd in het zwembad. In het zwembad moesten we eerst laten zien dat we sowieso 200 meter konden zwemmen en dat we tenminste 10 minuten konden watertrappelen. Helaas is zwemles voor mensen in China niet zo vanzelfsprekend als voor ons in Nederland, en onze halve groep (lees: de twee Aziatische collega’s van mijn Duitse duikbuddy) slaagde niet voor de zwemtest. Nadat de instructeur ze duidelijk had gemaakt dat ze toch eerst in elk geval een basisniveau in zwemvaardigheid moesten hebben besloten ze eerst wat zwemlessen te nemen voordat ze verder zouden gaan met de duikcursus. Maar dat hield in dat we na de eerste ochtend nog maar met z’n drieën over waren… Dana, de instructeur en ik. De dag erna voegde een Franse jongen zich nog bij de groep, en met z’n vieren gingen we het tweede weekend naar Port Noarlunga rif om in open water te gaan duiken en het onderwaterleven in het echt te zien. Helaas was Dana dat weekend erg verkouden, waardoor ze niet mee kon duiken omdat ze de druk in haar oren niet kon aanpassen. Samen met de Fransman Adrien, de instructeur Zac en ik zijn we toen de zee in gegaan en hebben we al onze skills geoefend die we het weekend daarvoor in het zwembad hadden gedaan. Tijdens onze eerste duik zagen we al een grote rog en heel veel kleurrijke vissen waarvan ik nooit had gedacht dat die in Adelaide in zee zouden zitten. Het is zo vet om in drie dimensies te kunnen bewegen en deel uit te maken van die onderwaterwereld! Vissen zien je niet als een bedreiging dus je kunt overal heel dichtbij komen, echt heel mooi. Nadeel was wel dat het water maar 13 graden was, waardoor we twee wetsuits aan moesten en je aan het einde van de dag toch wel aardig koud begon te worden. Aan het einde van het tweede weekend, na vier keer zelfstandig gedoken te hebben in open water en al onze zelfredskills getoond te hebben, hadden we eindelijk ons open water duikcertificaat .. jeej! Dus nu kunnen we voortaan zelf spullen huren een gaan duiken, zonder een instructeur. Dana is dit weekend haar cursus aan het afronden, dus misschien kunnen we binnenkort een keertje met z’n tweeën gaan.

De afgelopen maand heb ik niet alleen gedoken, ook heb ik de afgelopen maand eindelijk m’n werkvisum aangevraagd. De universiteit was erg traag met alles regelen (ik had hun hulp nodig met mijn contract en zij moesten mij nomineren voor een visum) waardoor het aanvragen van een visum veel te laat is gebeurd. Officieel moet ik op 4 augustus stoppen met werken totdat ik mijn nieuwe visum krijg (wat tot ergens in september kan duren), maar ik heb intussen een werkverlenging aangevraagd. Of dat is goedgekeurd weet ik nog niet. Dus als het niet lukt de komende week om die werkverlenging te krijgen moet ik verplicht vakantie nemen totdat mijn nieuwe visum rond is…. Maar ik hoop dat het gaat lukken komende week!
Over vakantie gesproken… we gaan in december (op tweede kerstdag) met Tom’s ouders, zus, broers en aanhang drie weken op vakantie! De bestemming wordt Vietnam. Ik ben nog nooit in Azië geweest, dus ik heb er heel veel zin in! We zijn nu dus ook druk met plannen en discussiëren wat we allemaal in die weken willen doen (we gaan waarschijnlijk met 12 man, dus dat wordt mooi!).

Goed, jullie zijn nu weer van alles op de hoogte (ja, met de hond gaat alles ook nog goed, we gaan met haar naar gehoorzaamheidscursus nu :P), dus ik brei er weer een eind aan. Tot de volgende update!

Groetjes,
Sharon.

  • 27 Juli 2013 - 13:35

    Anouk:

    leeukleuuk!! maar twee wetsuits aan? dan kan je toch beter gewoon 1 dikke aan? doen we in NL ook, ik bedoel, het is daar miss wel een beetje fris nu, maar je moet niet overdrijven he! :p Hier is het iig 30 graden met onweer, typisch nederlandse zomer :) xx

  • 27 Juli 2013 - 23:31

    Cathi Goetz:

    Sharon, es ist schön wieder was von Dir zu hören!! Wie geht es Tom mit sein Studium?
    Herzliche Glückwünsche mit Dein Tauch Diplom. Tom kann bestimmt auch gut Tauchen?
    Wir finden es sehr mutig von Dir um zu Tauchen in Wasser von 13 Grad. Das hast Du wieder schnell geregelt mit das Tauch Diplom. Ich bin ein Angsthasen ins Wasser und frage mich ob da keine Raubfische, Krokodile oder Haie im Wasser sind weil heute Nachmittag auf 2e Deutschkanal haben die Australie die Westküste gezeigt und da war ein 2 m. langes Krokodile. Pass gut auf Dich auf und gehe nie alleine Tauchen!!! Wir wünschen Dir und Tom das allerbeste und wünschen Dir viel Erfolg mit Dein Visum!!! Liebe Grüße aus Moenchengladbach, Gerd & Cathi xxx

  • 28 Juli 2013 - 09:25

    Tooske Verheijen:

    Haaiiii Sharon Super dapper van je ik neem wel elke dag een koude duoche, maar om zomaar in die koude zee , te duiken is toch niet zo mijn ding.
    ik vind het Super goed van je!! Ik zal een kaarsje opsteken zometeen in de kerk dat je werkvisum wordt verlengd. Wat leuk zo met zijn allen op vakantie, geniet er van en doe de groetjes aan Tom en een knuffel voor de hond.Veel liefs Wiek & Tooske

  • 02 Augustus 2013 - 18:27

    Duby:

    Scuba Diving?! Jaloers!!! Lijkt me ook echt supervet om te doen.
    En als je uberhaupt nog kunt duiken in de winter, dan valt het volgens mij wel mee...
    Fijn dat je progressie hebt geboekt met je visum :)
    grtz

  • 11 Augustus 2013 - 14:42

    Henk En Els Kessels:

    Hoi Sharon,
    Leuk om weer eens wat van jou te horen. In de winter een duikdiploma halen, Brrrrrrrr.! Gefeliciteerd daarmee, maar kijk uit voor Jaws 5. Niet dat we jou in zo'n film terugzien. Verder heel veel plezier onder water, wij zouden dat niet doen ( durven ) maar het moet wel prachtig zijn als we de films van Live Natur bekijken op T.V.

    Als we het zo horen bevalt het jou prima daar in Australië, je werk en het samenwonen met Tom.
    Nu hopenlijk je visum nog. Jou kennende zal dat ook wel goed komen.

    Wij wensen jullie straks in december alvast een prachtige vakantie. Wij zijn net terug van een heerlijke vakantie in Mayrhofen, Oostenrijk waar het dit jaar bloedheet was en we een mooi hotel hadden op een prachtige locatie. Rondom bergen, heerlijk toch.

    We kijken alweer uit naar je volgende bericht. groetjes, Henk en Els

  • 30 Augustus 2013 - 14:23

    Toine Lamers:

    Allerbeste Sharon,

    Wel een late reactie van mij maar mijn computer had wat kuren en die zijn nu door mijn geliefde opgelost. Ik vind snorkelen al heel mooi dus duiken is daar het kwadraat van.
    Wij gaan eind november tot vlak voor Kerstmis naar Costa Rica, vooral om de voglewereld daar te bewonderen en de rest van het land maar we zullen daar ook zeker gaan snorkelen. Voor duiken ben ik denk ik te oud dus daar begin ik niet meer aan.
    Verder alles goed en ik wacht natuurlijk weer op een volgende reactie.
    Een ding vind ik jammer aan dit soort contacten. Als ik jou iets vraag of mededeel krijg je nooit iets persoonlijks terug. Ik heb jou bv geschreven over het prachtige WO I monument van de Australiers in Fromelles (Cobbers monument), Frankrijk en daar hoor ik dan helemaal niets meer van jou of jouw geliefde Tom over.

    Veel groeten van Toine Lamers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 675
Totaal aantal bezoekers 45074

Voorgaande reizen:

08 Februari 2011 - 01 September 2011

Stagelopen in Adelaide

04 Januari 2013 - 30 November -0001

Wonen in Adelaide!

Landen bezocht: