Trots! - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu Trots! - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

Trots!

Door: Sharon Kessels

Blijf op de hoogte en volg Sharon

20 December 2014 | Australië, Vale Park

Hey allemaal,

Het is weer tijd voor een update! Kort nadat ik de vorige update had gegeven is er het een en ander gebeurd… Zo ben ik op 15 oktober halsoverkop weer terug naar Nederland gegaan omdat ik te horen had gekregen dat mijn opa was overleden ☹. Het was een intense week maar ik had gelukkig van mijn werk een paar dagen extra vrij gekregen zodat ik thuis ook nog wat familie en vrienden kon opzoeken, waar ik mijn baas heel erg dankbaar voor ben!

Op 27 oktober kwam ik weer terug in Adelaide, en heb ik nog 3,5 week moeten werken totdat mijn ouders naar Adelaide kwamen… op 15 november hebben we ze eindelijk hier in Oz kunnen verwelkomen ☺. We hebben eerst twee daagjes samen Adelaide verkend (en het wildlife park, waar ze kennis hebben gemaakt met de verschillende Australische beesten die konden tegenkomen), en toen hebben we een auto gehuurd en hebben we Adelaide achter ons gelaten. We zijn via Coorong National Park richting de Great Ocean Road gereden, waar we hebben genoten van de mooie uitzichten die de GOR te bieden heeft. Helaas was ik een dagje flink ziek waardoor we niet alles hebben kunnen doen op onze roadtrip, maar toen we in Melbourne aankwamen voelde ik me al een stuk beter. Gelukkig was pap bereid om een dagje te rijden (aan de linkerkant van de weg :P), zodat ik niet hoefde te rijden toen ik ziek was. En ik heb hem maar 1 keer hoeven te corrigeren omdat hij op de verkeerde weghelft zat ;).

We hadden prachtig weer in Melbourne en die avond voegde Tom zich ook bij ons (hij had die week nog moeten werken en vloog op vrijdagavond naar ons toe). Met z’n vieren zijn we toen naar Tasmanie gevlogen en daar hebben we een weekje doorgebracht. En in Tassie hadden we ook geluk met het weer… zo kregen Tom en ik eindelijk de kans om Cradle Mountain te beklimmen op een dag waar het heerlijk zonnig was (het is niet te doen als het regent omdat het dan veel te glad is). Het duurde ongeveer 3.5-4 uur om de top de bereiken en het kostte ons moed, zweet en tranen, maar wat was het uitzicht mooi! Op het einde van de dag kwamen we dus ook aardig uitgeput en een beetje verbrand weer bij ons huisje aan, en hoorden we dat pap en mam die dag zich ook aardig hadden vermaakt met een wandeling rondom het meer bij Cradle. We zijn ook nog naar een ‘Tasmanian Devil Sanctuary’ geweest, waar ze Tasmaanse duivels opvingen. Vanuit Cradle zijn we naar de oostkust gereden en hebben we de Bay of Fires, watervallen, lekkere visrestaurantjes, dorpjes en een blowhole bezocht. Ook zijn we naar Freycinet National Park gegaan waar we de klim hebben gemaakt naar de Wineglass Bay Lookout, en we zijn een dagje met de boot naar Maria Island gegaan waar we fietsen hadden gehuurd en een dagje hebben gemountainbiked. Op het eiland zijn geen wegen (en geen auto’s) dus dat was de enige manier waarop je je met redelijke snelheid over het eiland kon verplaatsen. Ook zijn we twee daagjes in Hobart geweest. We hebben pap en mam daar een dagje achtergelaten (die hadden al genoeg nieuwe indrukken opgedaan), om met z’n tweetjes naar de Huon Valley te gaan, waar ze enorm hoge bomen hebben. Daar konden we door middel van een ‘airwalk’ tussen de toppen van de bomen lopen… een leuke ervaring, maar ietsje te hoog voor mij :P. Gelukkig hadden ze ook ‘gewone’ routes om te wandelen! Voor foto’s van de roadtrip en Tasmanie kun je op deze link klikken (of kopieren en plakken): https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152627170959387.1073741835.624884386&type=1&l=134e1af964

Eenmaal terug in Adelaide hadden pap en mam nog anderhalve week om te doen waar ze zin in hadden. Ze zijn een dagje gaan wijnproeven, zijn naar de dierentuin geweest en hebben flink wat gewinkeld en met Gracie gewandeld… en samen hebben we nog een dagje gefietst (naar het strand), zijn we een dagje naar Victor Harbor geweest waar we dolfijnen en zeehonden hebben gezien, en we zijn een dagje met de boot weggeweest om te wakeboarden. Helaas heb ik pap en mam niet ervan kunnen overtuigen om het ook te proberen. Maar volgens mij hebben ze wel een mooie vakantie gehad ☺.

En nu het ECHTE goede nieuws waarom een update nodig was: Tom is officieel klaar met zijn PhD! En dat niet zomaar: het werd in 1 keer goedgekeurd zonder dat er wijzigingen nodig waren, wat niemand verwacht had… En daarbij kwam nog dat hij een ‘dean’s commendation’ kreeg, hij kreeg een promotie bij zijn huidige baan en afgelopen week hoorden we dat hij een award had gekregen voor beste proefschrift van de School of Population Health! Dus ik ben heel erg trots ☺, en tussen oud en nieuw gaan we daarom lekker drie daagjes relaxen bij de Murray in de middle of nowhere in het binnenland van Australie… zin in!

Nog drie daagjes werken en dan hebben we verplicht weer anderhalve week Kerstvakantie… het kan erger zullen we maar zeggen. De kerstinkopen zijn gedaan en wij zijn er klaar voor. Ik wil iedereen dus ook een fijne Kerst wensen en alvast een gelukkig nieuwjaar, en wie weet tot volgend jaar!

Groetjes van dr. Tom en Sharon ;)

  • 20 December 2014 - 09:56

    Marlou:

    Wat fijn dat je eindelijk je ouders Australië hebt kunnen laten zien!
    En super van Tom, een hele dikke felicitatie aan hem!
    Geniet van het goede nieuws met kerst!
    Groetjes uit Den Haag :)

  • 20 December 2014 - 12:38

    Karin:

    Een dikke proficiat voor Tom. Is echt een geweldige prestatie.
    Je ouders hebben zeker genoten en wij genieten van hun verhalen.
    Luud en ik wensen jou, Tom en zijn familie een mooie Kerst en een goed 2015. Hopelijk zien we elkaar in 2015 weer.


  • 20 December 2014 - 14:14

    Peggie:

    Heej Sharon en Tom!

    Wat leuk om te lezen! Het ene fantastische bericht na de andere! Een hele dikke proficiat voor Tom!!! Terecht dat je trots op hem bent!
    We wensen jullie hele fijne kerstdagen en een prachtig nieuw jaar!

    Dikke kus uit Neejwieert!

    Chris, Peggie, Mirte, Siem, Ties.

  • 20 December 2014 - 16:29

    Toine Lamers:

    Dr. Tom en Lieve Sharon,

    Schitterend dat jouw ouders het mooie Australië hebben kunnen bezoeken en dat jullie twee hen mooie parken en steden ervan hebben kunnen laten zien.
    Hebben ze nog wat meegekregen van die afschuwelijke gijzeling met fatale afloop voor enkele onschuldigen? Een shock voor het tot nog toe 'onbedreigde' land van jullie. Ze zullen toen denk ik net weggeweest zijn.
    Goed werk van Tom en mijn felicitaties voor de PhD en met zulke beoordelingen erbij. Het professoraat ligt mogelijk al op de loer over enkele jaren.
    Een mooie zonnewende en een sprankelend 2015

    Toine Lamers, oud-docent Celbiologie en Histologie, Radboud Universiteit

  • 20 December 2014 - 17:38

    José En Ton Kessels:

    Dr. Tom en Sharon,

    Wij hebben ontzettend genoten van ons verblijf in Australië. Perfect geregeld en geboekt allemaal.
    Het is hier nog steeds wennen in het koude en natte kikkerlandje.
    Tom, Hartelijk Gefeliciteerd met het behalen van het award voor het beste proefschrift.
    Sharon, daar mag je best trots op zijn hoor.
    Geniet van de Kerst, samen met Tom en zijn familie en daarna van jullie korte vakantie aan de Murray.

    Groetjes uit Nederweert.
    Pap en Mam

  • 21 December 2014 - 12:06

    Frans Annie Stultiens:

    Hallo Sharon, Tom,

    Wat een mooie vakantie samen met pap en mam, wat zullen jullie genoten hebben.
    Wij wensen jullie fijne kerstdagen en een gezond 2015.

    Met vriendelijke groet Frans Annie

  • 22 December 2014 - 21:45

    Cathi Goetz:

    Dr. Tom en Sharon,

    Tom, wij wensen jou van Harte Proficiat met het Award!! Super, dat is een geweldige Prestatie, daar kunnen jullie ook heel erg trots op zijn!!

    Voor Pap en Mam is die reis naar Australie een onvergetelijke vakantie geworden, dank jullie goede voorbereiding. Wij hebben genoten van de mooie Foto's van het prachtige Australie!!!

    Wij wensen jullie (met de hele Familie) heel fijne Kerstdagen, prettige jaarwisseling en een gelukkig en voor alles een GEZOND 2015!!

    Liefs en groetjes,
    Gerd en Cathi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 705
Totaal aantal bezoekers 45060

Voorgaande reizen:

08 Februari 2011 - 01 September 2011

Stagelopen in Adelaide

04 Januari 2013 - 30 November -0001

Wonen in Adelaide!

Landen bezocht: