Alweer een maand voorbij?! - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu Alweer een maand voorbij?! - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

Alweer een maand voorbij?!

Door: Sharon Kessels

Blijf op de hoogte en volg Sharon

23 Juni 2013 | Australië, Vale Park

Hey allemaal,

Dit bericht zal ik proberen kort te houden, want de afgelopen maand is er eigenlijk bar weinig gebeurd… ongelofelijk dat er alweer een maand voorbij is! We zijn druk bezig met het trainen van Gracie, en Tom’s ouders hebben eindelijk hun oude huis verkocht! Dat houdt in dat we eindelijk de spullen die daar nog stonden, zoals de wasmachine en onze banken, hebben kunnen verhuizen naar hier. We hadden de afgelopen zes maanden namelijk geen wasmachine :P.

Met de hond gaat alles goed, ze is een echte puppy dus ze luistert alleen wanneer ze daar zin in heeft… Kelpies zijn erg slim dus ze snapt de commando’s voor zitten, liggen, wachten, pootje geven en ronddraaien al… en ze is slim genoeg dat ze dat alleen doet als ze er eten voor krijgt :P. We proberen haar nu ook vaker alleen te laten binnen in de woonkamer. De eerste keer heeft ze de hele vuilnisbak leeggehaald en door de kamer verspreid, daar hebben we van geleerd dus de tweede keer hebben we de vuilnisbak weggezet voordat we weggingen. Maar toen we terug kwamen had ze ALLE kaarsen van de koffietafel gegooid en lag er kaarsvet door de hele kamer. En oh ja, ze zat op de bank (waar ze niet mag zitten :P). Dus ze moet nog veel leren… maar voor de rest is ze heel erg lief :)... Echt! Ze speelt leuk met andere honden (we nemen haar vaak mee naar een hondenpark), is meteen geslaagd voor de puppycursus (want ze luistert geweldig goed als we eten voor haar hebben), brengt de bal elke keer terug wanneer je ‘m weggooit, en het is heel erg grappig wanneer je haar een nieuwe truc leert en die “klik” ziet op het moment dat ze doorkrijgt wat we van haar willen. En die streken, die krijgen we er wel uit!

Op het werk gaat alles ook erg goed… ik heb nu een tweejarig contract aangeboden gekregen, wat inhoudt dat ze mijn visum ‘sponsoren’ en ervoor zorgen dat ik in elk geval de komende tijd nog mag werken en wonen in Australië en niet het land uit moet… Jeej! Dat betekent niet dat ik zeker nog twee jaar hier blijf, maar wel dat ik in elk geval nog twee jaar kan blijven als ik dat wil :). En een Iers meisje wat ik hier heb leren kennen heeft de afgelopen week ook een sponsorship aangeboden gekregen, dus het was dubbel feest!

Oh ja, kunnen jullie je nog herinneren dat Geert Wilders een paar maanden geleden naar Australië kwam ? Er was een hele rel over of hij wel of geen visum zou krijgen…. Anyway: onze buurman is een Australische senator en lid van het parlement. We maken wel ‘ns een praatje en hij lijkt best aardig (hij heeft ons ook wat advies gegeven over hoe Gracie op te voeden)… totdat ik ‘m op TV zag. Hij is letterlijk de Geert Wilders van Australie… en hij blijkt degene te zijn die hem destijds heeft uitgenodigd om hier te komen (http://www.nrc.nl/nieuws/2012/09/20/australie-geeft-complex-geval-wilders-niet-zomaar-toegang-tot-land/). Hij is de afgelopen tijd bijna elke week in het nieuws geweest door zijn extreme opvattingen, zoals: “het homohuwelijk is een eerste stap naar polygamie en het toestaan van seks met dieren…”. Verder is hij verder erg anti-islam en gelooft hij niet dat de klimaatverandering komt door CO2 uitstoot :S. En blijkbaar heeft hij ook al aardig wat doodsbedreigingen ontvangen…. Ik hoop alleen niet dat ze zich in het huis vergissen als er echt wat gebeurt :P. Dus ja, ik weet niet zo goed wat ik van onze buurman moet vinden…

Dus alles gaat z´n gangetje hier, misschien dat ik volgende maand wat meer te melden heb. Het is winter, dus de dagen zijn kort en het is best fris overdag, wat inhoudt dat je na het werk ook niet echt iets buiten kunt doen. Dus ik heb ook niet meer gewakeboard :(.

Tot de volgende update!
Sharon

• 23 Juni 2013 - 12:04

Kim :

Heej
    Leuk weer iets van je te horen!
    Gefeliciteerd met je contractverlenging! Super!
    Veel plezier en succes met jullie puppy! Haha leuk!
    En fijn dat het huis is verkocht en je een wasmachine hebt :p
    Xx Kim

• 23 Juni 2013 - 12:27

Cathi Goetz:

Hallo Sharon und Tom,

es ist schön wieder was von Euch zu hören.
    Das Contract für 2 Jahren bedeutet das Du gute Arbeit machst oder?
    Aber wir hoffen das wir uns so um die Weihnachtszeit wieder sehen.

Alles GUTE und weiterhin viel ERFOLG und GLÜCK für EUCH BEIDEN!!!!
    Gerd & Cathi

• 23 Juni 2013 - 12:57

Toine Lamers:

Beste Sharon en Tom,

Gefeliciteerd dat je verlenging hebt gekregen maar ik neem wel aan dat je tussentijds nog wel een keer naar Nederland kom.
    Ik kan me voorstellen dat je een dubbel gevoel hebt voor jullie buurman en wat moet je er nu verder mee. Het is vreemd als je je nu anders opstelt naar hem maar jullie kunnen natuurlijk ook gewoon het gesprek met hem aangaan. Maar dat levert natuurlijk ook niks op. Hij blijft bij zijn verwerpelijke standpunten waar jullie het volkomen oneens mee zijn. Hem langzamerhand gaan negeren maar als je hem iedere dag tegenkom is dat ook is dat geen optie. Moeilijk om hier een goede oplossing voor te vinden maar ruzie met je buurman is het slechtste wat je in deze situatie kan overkomen. Je kunt beter ruzie krijgen met Toine Lamers want die zit heel ver weg! Succes ermee.

Groeten en wijsheid gewenst door,
    Toine Lamers

• 24 Juni 2013 - 12:51

Loes Kessels:

Hi Sharon (en Tom),

Leuk weer iets van je te horen! Gracie klinkt super leuk, een boefje maar toch ook lief. Super!

Gefeliciteerd met je contract & sponsoring, veel plezier nog met Gracie & alles en succes met de buurman ;-)

x Loes