Een maand van afscheid, en een nieuw begin - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu Een maand van afscheid, en een nieuw begin - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

Een maand van afscheid, en een nieuw begin

Door: Sharon Kessels

Blijf op de hoogte en volg Sharon

20 Mei 2013 | Australië, Vale Park

Hallo allemaal,

De afgelopen maand is er veel gebeurd. Het weekend van ANZAC day zijn we lekker vier daagjes weg geweest: wijnproeven en fietsen in de Clare Valley, en daarna nog twee daagjes de outback in, four-wheel-driven en hiken in de Flinders Ranges zo’n vijf uur ten noorden van Adelaide. Het was een erg geslaagd weekend, met goed eten, goede wijn, mooie uitzichten en een ontbijt stelende kangaroe :P. Wildlife was er genoeg, wat inhield dat we ook een paar keer flink hebben moeten remmen voor een overstekende emoe of een wilde kat.

Op maandag moest ik helaas gewoon weer werken… en op dinsdag kreeg ik geen leuk nieuws. Ik kreeg het bericht dat ik elke keer vrees als ik naar het buitenland ga: mijn oma was overleden. De koninginnedagfestiviteiten heb ik die dag afgezegd en ik heb gekeken of er mogelijkheden waren voor mij om terug te gaan naar Nederland. Het ticket moest ik boeken via een Nederlands reisbureau (ik had nog een ticket waar ik de datum van moest veranderen), maar natuurlijk was er op Koninginnedag niks open… Gelukkig heb ik uiteindelijk toch een ticket kunnen boeken, en hoorde ik op woensdagavond dat ik op donderdag zou vertrekken. Het was dus allemaal last minute, maar ik kwam op vrijdag in Nederland aan, nog op tijd voor de avondwake. Het waren een paar heftige dagen thuis, en ik was blij dat ik mijn hele familie heb kunnen zien en vooral dat ik er voor opa bij heb kunnen zijn toen we met z’n allen afscheid moesten nemen van oma. Toen had ik nog twee dagen om een paar vrienden op te zoeken, en op vrijdag de 10e moest ik weer terug naar Adelaide…

Toch is er ook wel leuk nieuws, want we waren er al een tijdje over na aan het denken om gezinsuitbreiding te nemen ;). Niet op de manier dat jullie nu misschien denken, maar in de vorm van een puppy. We hadden ons oog laten vallen op een rode Australische Kelpie pup (teefje), waar we allebei verliefd op zijn geworden, en net voor ANZAC day weekend hadden we de deal rond . We zouden haar eigenlijk begin mei gaan ophalen in een gehucht in Victoria (zo’n 8 uur rijden), maar omdat ik naar Nederland moest kon dat niet doorgaan. Tom heeft haar toen naar Adelaide laten vliegen, en op maandag 6 mei kwam ze bij ons aan. Ze heet Gracie, en ze is nu 11 weken. Afgelopen weekend was ze volledig gevaccineerd, dus we kunnen nu eindelijk met haar in het park wandelen… en ze doet het heel goed! Ze is al zindelijk (heel fijn!), luistert als we haar roepen (meestal), slaapt zonder problemen buiten en is niet bang aangelegd….en haar favoriete hobby is graven in de tuin, wat we iets minder fijn vinden… maar dat leren we haar wel af :P.

Dus ja, op 12 mei kwam ik eindelijk in Adelaide aan en kon ik kennismaken met Gracie. Tegen die tijd was ze bij ons wonen al gewend dus het nachtelijke huilen heb ik dan weer niet mee hoeven maken hehe. Vanuit het vliegveld konden we bijna meteen door naar mijn eigen verjaardagsfestiviteiten, want we hadden met Tom’s familie afgesproken dat ik de 12e mijn verjaardag zou vieren. Afgelopen week stond dan ook bol van de verjaardagsactiviteiten: taart op maandag, shoppen en een professionele massage op dinsdag (cadeaubon van Tom), op woensdag nam Tom me mee uit eten en een echte Ozzie barbecue met vrienden op zaterdag… dus ik denk dat we dat wel geslaagd mogen noemen .
Ik ben nu ook natuurlijk weer gewoon aan het werk na er twee weken een beetje onverwachts tussenuit gepiept te zijn, ze hadden er op het werk allemaal erg veel begrip voor dat ik meteen twee weken vrij nam, waar ik ze erg dankbaar voor ben! Ik heb nu officieel funding voor m’n project, wat heel erg fijn is, en heb ook gehoord wanneer het af moet zijn, heb vaste dagen met vergaderingen waarin het project besproken wordt en waar mensen input geven en meedenken dus er zit nu eindelijk wat structuur in.. wat erg fijn is!

Dit was weer mijn maandelijkse update, nu zijn jullie ook weer van alles op de hoogte… en oh ja, woensdag starten we met de puppycursus ;).

Tot snel weer!

Groetjes,
Sharon

PS: mijn e-mailadres is sharonkessels@hotmail.com, voor de mensen die me privé berichtjes willen sturen ipv hier!

  • 20 Mei 2013 - 15:08

    Duby:

    Fijn om weer wat van je te lezen. Hopelijk heb jij ook veel steun gehad voor jouw familie.
    Een puppie? Wat gaaf! Kun je leuke kunstjes leren :)
    Groetjes!!

  • 20 Mei 2013 - 16:55

    Toine Lamers:

    Allerbeste Sharon,

    Allereerst gecondoleerd met het verlies van je oma. Wat zal dat een hectiek geweest zijn om op tijd in Nederland te komen maar dat is gelukkig gelukt. Fijn dat je erbij kon zijn en om met de familie afscheid te kunnen nemen van oma.
    Verder veel succes met het opvoeden van Gracie. Zorg dat jullie de baas blijven want een niet luisterende hond is heel vervelend, vooral voor de mensen om jullie heen.Je moet haar dus liefdevol op de sodemieter geven. Ik hoor het wel hoe het verder gaat.

    Veel groeten van Toine

  • 20 Mei 2013 - 20:58

    Cathi Goetz:

    Sharon es ist schön wieder ein bericht von Dir zu lesen und das mit Oma war auch für die ganse Familie schlimm. (es war für Pap, Mam und auch für Opa sehr schön das Du eben nach Hause gekommen bist!) So ein lieber Mensch wie Annie kann man nicht so einfach vergessen. Sie war immer für ALLE da!! Wir freuen uns das Du wieder gesund und gut in Australie (bei dein lieber Tom und Gracie) angekommen bist. Dein Geburtstag war auch schön gewesen so zu lesen, da hat sich Tom viel mühe gegeben. Wir wünschen Dir weiterhin viel Erfog mit Deine Arbeit! Liebe Grüsse, Gerd & Cathi xxx




  • 22 Mei 2013 - 16:46

    Loes Kessels:

    Het was fijn om je erbij te hebben hier in Nederland Sharon!

    Fijn dat het zo goed gaat met de pup, en je een fijne verjaardag hebt gehad.

    Groetjes aan Tom, succes met je project en de puppycursus! x

  • 22 Mei 2013 - 21:47

    Lydia:

    Hoewel ik al van alles op de hoogte was zijn het toch een aantal ups en downs zo op één blz. Fijn dat je iig wel terug kon om afscheid te nemen en bij je familie te zijn. Maar vanaf nu dus alleen maar foto´s met 3 gezinsleden begrijp ik :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 45075

Voorgaande reizen:

08 Februari 2011 - 01 September 2011

Stagelopen in Adelaide

04 Januari 2013 - 30 November -0001

Wonen in Adelaide!

Landen bezocht: