Festivalseizoen! - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu Festivalseizoen! - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

Festivalseizoen!

Door: Sharon Kessels

Blijf op de hoogte en volg Sharon

10 Maart 2013 | Australië, Vale Park

Heyhey!

Twee maanden en vier dagen is het geleden dat ik voor de derde keer voet zette op Australische bodem… MAAR twee maanden! (en een maand sinds mijn laatste update) We hebben zo veel gedaan de afgelopen maanden en er is zoveel gebeurd, dat het al minstens een half jaar geleden lijkt dat ik uit Nederland ben vertrokken…

Wat is er nieuw deze maand? Het is festival tijd! Het Fringe Festival startte op 15 februari en duurt tot 17 maart, en dat betekent overal verschillende optredens door de stad heen, de parken zijn omgetoverd tot festivalterrein en door het hele centrum zijn verschillende pop-up buitenbars opgerezen, speciaal voor het Fringe seizoen. En dat is niet alles… ook het Adelaide festival (twee weken durend) is nu begonnen, Adelaide had de Clipsal 500 (autoraces door de stad), dit weekend is WOMADelaide (een drie dagen durend muziekfestival) en afgelopen weekend was er Soundwave, een rockfestival. En dat alles wordt afgesloten met het zeer populaire Future Music festival, waar alle populaire (pop) artiesten optreden.

Ons festivalseizoen werd goed geopend op dat weekend van de 15e, want Lot kwam een weekendje naar Adelaide :). In dat weekend hebben we lekker de toerist uitgehangen en een bezoekje gebracht aan Glenelg, Mount Lofty en zijn we (weer) naar het Cleland Wildlife park gegaan, waar we de kangoeroes en ander wildlife hebben kunnen zien en voeren. Op vrijdagavond was de openingsoptocht van het Fringe Festival, en daarna hebben we meteen twee shows gezien in de ‘Garden of Unearthly Delights’ zoals Rundle park dan heet. Het is nog steeds erg wam in Adelaide, zo ook dat weekend, en dus besloten we om op zondag een dagje stad te verruilen voor een dagje met de boot op de rivier, waar we weer hebben ‘gekneeboard’ en geprobeerd te wakeboarden (wat nog niet helemaal wil lukken haha).

Verder hebben we nog meegerockt op het Soundwave festival op 2 maart, waar we optredens van o.a. Blink 182, Linkin’ Park, Metalicca, a Perfect Circle, en the Offspring hebben gezien. Heel veel oude liedjes van mijn middelbare schooltijd kwamen voorbij, en reken maar dat we ‘Nothing Else Matters’ heel hard hebben meegeblerd! Ook zijn we samen met Lot dat weekend nog naar een concert van Lowrider geweest, en hebben we de afgelopen maand nog verschillende shows gezien in de Garden, waaronder een beroemde beatboxer en een caberatier.

Ik heb de afgelopen maand ook weer een paar keer getennist, bij een clubje van mensen allemaal tussen de 18 en 30, waar ik denk ik wel goed tussen pas.. en ik heb me aangesloten bij een sportgroepje met Remie en zijn vrienden. Dus nu hebben we elke dinsdagavond een trainer die ons komt trainen en ons oefeningen laat doen, wat tot nu toe heel goed gaat... hij laat het er ons in elk geval niet gemakkelijk vanaf maken.

Gisteren ben ik weer een dagje naar de rivier geweest (met Chris, Jess, Louise en Anthony), en elke keer lukt wakeboarden me een beetje beter, maar na elke keer heb ik wel echt hele erge spierpijn… en we willen morgen weer gaan, want het is mooi weer en we hebben een lang weekend, dus ik hoop dat de spierpijn dan een beetje minder is! Ik moet en zal op dat board kunnen blijven staan :P. Ik heb inmiddels al heel wat rivierwater gehapt, maar oefening baart kunst zullen we maar zeggen :).

Om een paar vragen van de vorige keer te beantwoorden over werk hier: het is inderdaad moeilijk om advies te geven in een land waar een ander politiek stelsel is en waar andere opvattingen heersen. Maar we hebben een goede richtlijn waar we ons aan moeten houden, en ik ben nu redelijk goed op de hoogte van hoe het gezondheidszorgsysteem en zorgverzekeringsstelsel hier in mekaar zit, dus ik denk dat dat wel goed gaat komen. We kijken naar hoe effectief een nieuwe medische technologie is, hoeveel erover gepubliceerd is, hoe betrouwbaar dat is, of er andere landen zijn die deze technologie gebruiken, en doen een kosteneffectiviteitsanalyse en brengen aan de hand daarvan advies uit. Op dit moment ben ik aan het kijken naar een nieuwe diagnostische test voor refluxziekte. Tom is in hetzelfde gebouw aan het werk en op dezelfde verdieping (we reizen ’s ochtends ook samen naar het werk), maar op een andere afdeling. Hij doet een PhD en kijkt naar diagnostische tests voor borstkanker, hoe betrouwbaar deze zijn en hoe ze worden geadverteerd in Australië, en de regelgeving daaromtrent.

Dus ja, ik ben eindelijk geld aan het verdienen, wat ook wel nodig werd… en om m’n eerste loon te vieren heb ik Tom meegenomen op een date en zijn we lekker chique uit eten geweest. Alles gaat hier dus goed! Er is letterlijk nog steeds geen wolkje aan de lucht haha, en nog steeds bijna elke dag 35 graden :P

Tot de volgende update!
Sharon.

• 10 Maart 2013 - 09:23

Tooske:

Hoi Sharon & Tom
    Geweldig wat jij daar allemaal beleefd en op die plank blijven staan gaat je vast & zeker lukken met dat doorzettings vermogen van jou wat het weer betreft hier valt op het moment weer natte sneeuw en is het erg koud Fijn dat het op je werk ook goed bevalt Op zondag 24 maart komen we hier bij elkaar omdat Oma Verheijen dan eigenlijk 100 jaar zou zijn geworden kunnen we Misschien ff scype

Veel liefs Wiek & Tooske

• 10 Maart 2013 - 10:49

José En Ton Kessels:

Hey Sharon en Tom

Fijn dat jullie daar zo genieten van je vrije weekenden en het mooie weer.
    Hier is het weer niet best. Het is weer even wennen na die mooie dagen de afgelopen week.
    Wij hebben weer genoten van je reisverslag en je belevenissen.
    Het lijkt inderdaad of je al langer dan twee maanden en vier dagen weg bent. Maar het gemis blijft, zeker in de weekenden.
    Als jij daar maar gelukkig bent, dat is het belangrijkste.
    Vind je het een goed idee om zondag te skypen bij ome WIek dan om 12.00 uur nederlandse tijd.

Groetjes,
    Pap en Mam

• 10 Maart 2013 - 12:35

Loudy:

Hey Sharon,

Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt daar!
    Ik wil snel een keer skypen om al je verhalen te horen.
    Ons huis vordert nu ook snel dus nog even en dan een webcam rondje door het huis haha

Xx Loudy

• 10 Maart 2013 - 13:17

Cathi:

Hallo Ihr Lieben,

Es freud uns sehr wieder was von Euch zu hören.
    Nach ein paar Frühlingstagen ist hier der Winter wieder gekehrt, Schnee und Eisregen waren die Wettervorhersage für Heute!!
    Wir denken an Australie 35 grad, das ist ja herlich!!
    Das ist ja eine gute IDEE um 24 März um 12.00 Uhr zu Skypen via Tooske & Wiek.
    Wir sind dan alle da und können Dich mit Tom sehen. Hoffendlich klappt das. Wir freuen uns riesig.

Viele liebe Grüsse,
    Gerd & Cathi XXX

• 10 Maart 2013 - 14:00

Henk En Els:

Hoi Sharon en Tom,
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben samen, dat jullie zo veel dingen doen.
    Wij doen niet aan skypen dus wij zijn afhankelijk van jouw verslagen en foto's die we graag lezen en bekijken. Ook fijn om te horen dat het op julliie werk goed verloopt en dat jullie het samen zo naar jullie zin hebben. Kun je niet iets van het warme weer naar ons toe sturen ? want hier is het weer winters koud, na een paar mooie dagen van gemiddeld 17 graden.
    Heel veel succes allebei met jullie verdere loopbaan en we kijken weer uit naar je volgende verslag.

groetjes Henk en Els

• 10 Maart 2013 - 21:15

Toine Lamers:

Allerbeste Sharon,

Wat een feesten allemaal en gelukkig las ik ook in het laatste stukje dat er ook nog gewerkt wordt.
    Ik wist al wel dat jij een feestbeest was maar als ik al jouw aangename activiteiten op een rijtje zet heb jij dit in Nederland nog nooit gepresteerd. Dwz in Nijmegen zijn er niet zoveel feesten achter elkaar.
    Mooie foto's heb je erbij gestuurd en ik neem aan de Tom de stoere mooie rooie is of niet?
    Ik ga zelf van half april tot half mei een lange wandeling maken langs de frontlijn van de Eerste Wereldoorlog te beginnen in Nieuwpoort in België en te stoppen bij de Zwitserse grens. Ik kom ook door een gebied tussen Ieper en Lens waar veel Australische soldaten hebben gevochten en gesneuveld zijn. Er is daar een indrukwekkende memorial in het gehucht Fromelles waar een Australische soldaat een gewonde strijdmakker op zijn schouders van het slagveld wegdraagt. Vraag eens aan Tom wat hij van de WO I weet en of hij weet wat de achtergrond is van ANZAC-day (25 april)?

En nu maar weer wachten op het volgende bericht

Groet van Toine

• 11 Maart 2013 - 23:08

Carry:

hoi sharon en tom.
    Het leven is een feest down under dat is een feit.
    Wat fijn dat jullie het zo gezellig hebben.
    En dan dat weer....... en wij maar sneeuw ruimen, maar nog even geduld en dan wordt het hier ook weer wat aangenamer.
    Veel plezier nog op jullie festivals en hou ons op de hoogte.
    groetjes van jos, carry en de bubs.

• 12 Maart 2013 - 20:45

Anne :

Ha Sharon, leuk zo eens iets van je te lezen. Het klinkt heerlijk en ik vind het knap hoe je de boel aan het opbouwen bent daar. Heel veel succes en plezier en tot horens!

X Anne
    - heb twilight nog steeds niet gezien, maar volgens mij missen we er ook niets aan:)

• 13 Maart 2013 - 21:31

Lydia:

Hee! Tom zijn haar groeit weer en je hebt nieuwe kleren gekocht zie ik op de foto´s :) Straks kun je geen festival meer zien daar haha, dan heb je wel meer tijd om het wakeboarden onder de knie te krijgen! Tot snel (morgenochtend) op skype :)

xx