Vakantie, vakantie, vakantie... en nu: werk! - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu Vakantie, vakantie, vakantie... en nu: werk! - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

Vakantie, vakantie, vakantie... en nu: werk!

Blijf op de hoogte en volg Sharon

09 Februari 2013 | Australië, Vale Park

G'day everybody!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste update heb gegeven, dus het wordt weer tijd voor een berichtje om jullie op de hoogte te houden! Ik was gebleven bij het feest van Remie dat hij gaf op 19 januari. We hielpen met z'n allen mee met de voorbereidingen die dag, het werd een feest met een middeleeuws tintje. We hadden dan ook een echt varken aan het spit, wijnvaten als staantafels en hooibalen om op te zitten, en grote verticale vlaggen hingen aan het balkon en de rest van het huis als decoratie. Het zag er geweldig uit! Iedere gast had zich verkleed, en daardoor was het extra geslaagd.

Op de donderdag de 24e vlogen we al heel vroeg in de ochtend naar Melbourne. Tom had daar interviews voor zijn onderzoek en we besloten er dan ook maar meteen een dagje Australian Open van te maken. We hadden kaartjes voor de Rod Laver Arena en dus ook voor de eerste halve finale van de mannen, maar dat viel toch wel een beetje tegen zeg! We zagen Djokovic – Ferrer (wat eindigde in een driesetter en na anderhalf uur al afgelopen was). Maar ondanks de teleurstelling van de halve finale was het toch een mooie dag en SH*T, wat is Djokovic goed!! Behalve de halve finale zagen we ook nog een legends match met oud professionals, waarbij Djokovic ook nog even de baan op kwam. Verder hebben we in Melbourne op zaterdag genoten van Australia Day, de nationale feestdag. Door de stad liep een optocht van alle verschillende culturen en nationaliteiten die in Australië wonen, en dat was een heel mooi gezicht om te zien! Ze droegen traditionele kleding en zowel de Australische vlag als hun eigen vlag, en ze vierden de multiculturaliteit en eenheid van Australië. Ik wou dat Geert Wilders naar die optocht was komen kijken, in plaats van zijn ideeën hier te komen verspreiden :P. Maar goed, daarna zijn we naar St Kilda gegaan (de strandwijk) waar we hebben gekeken naar kitesurfwedstrijden en lekker hebben gegeten… dus het was zeker een geslaagd weekendje Melbourne :).

Op maandag de 28e hadden we een bootdagje. Voor Tom’s verjaardag had ik hem een cadeaubon gegeven om een dagje op een catamaran te gaan varen en tegelijkertijd te snorkelen en hopelijk met wat (wilde) dolfijnen te gaan zwemmen. Dus wij zijn die dag om 7u ‘s ochtends al de boot op gegaan, hopend dat we wat dolfijnen te zien zouden krijgen. En die waren er genoeg! Op het moment dat de crew dolfijnen zag gingen wij aan een touw achter de boot hangen; met een beetje geluk zouden de dolfijnen dan naar ons toekomen. Dat is niet helemaal gelukt, maar we konden ze vanuit het water (en vanuit de boot) omhoog zien springen. Toch mooi dat je dit gewoon in Adelaide kunt doen!

Een paar dagen later, op de 31e, waren we terug op Adelaide Airport. Dit keer ging de reis naar Sydney! Tom had ook daar een paar interviews die hij moest doen voor zijn onderzoek, en de rest van de tijd hadden we de kans om Sydney te verkennen en wat vrienden op te zoeken. Dus we hebben gegeten met Lot (Snijders-Blok) en we zijn een avond gaan eten met een vriend van Tom (Peter) die in Sydney woont. En komend weekend komt Lot een weekendje naar Adelaide om met ons naar het Fringe Festival te gaan, dus dat wordt gezellig!

Wat is er verder nog gebeurd? Oh ja, ik ben begonnen met werken! Ik heb inmiddels de eerste week werk bij Adelaide Health Technology Assessment erop zitten, en het gaat goed :). Ik werk voor de Medical Services Advisory Committee, wat je kunt vergelijken met een soort gezondheidsraad. We krijgen opdrachten om advies te geven betreffende diagnostische testen of medische apparatuur, en te kijken of ze in aanmerking komen om te worden vergoed door de basis zorgverzekering hier (Medicare). Dus wij kijken dan of het (kosten)effectief, veilig en beter is dan de test of behandeling die ze nu hebben.

Dan is er nog één dingetje dat ik met jullie wil delen voordat ik ophoud met schrijven (het is alweer een veel te lang verhaal geworden): we hadden de afgelopen week bezoek van een koala… in de tuin! Hij zat gewoon in de boom toen we terug kwamen van het werk. We wonen aan het park, dus waarschijnlijk is hij vanuit de heuvels helemaal door het park richting de stad gekomen (het is een park dat helemaal vanuit de heuvels de rivier volgt richting het centrum), maar we wonen toch in best stads gebied met het Central Business District nog geen 5km verder, dus ik was best verbaasd!

Dat was het weer voor deze keer… morgen ga ik voor de eerste keer in een paar jaar weer een potje tennis spelen, ik ben benieuwd hoe dat gaat :P, en volgend weekend start het Fringe Festival dat een maand gaat duren, dus er komen weer wat leuke dingetjes aan de komende tijd (gelukkig). Ik hou jullie op de hoogte!

Enne: fijne carnaval thuis!

Xxx Sharon.

• 09 Februari 2013 - 08:39

Kim :

Hee meid!
    Altijd weer leuk om jouw verslagen te lezen!
    Wat genieten jullie daar, zien jullie veel en ondernemen jullie veel!
    Stuur je wat zon deze kant op? Jaloers dat jij in n tshirt loopt ;)
    Ik wens je veel plezier en succes met je nieuwe baan!!
    En die laatste foto van jullie bij dit verslag, hoe mooi!
    Ik drink er vanavond 1 op je! Alaaf!
    X Kim

• 10 Februari 2013 - 11:33

Margriet Hermans:

Hoi ,hoi,Sharon,geweldig wat jullie allemaal ondernemen !Dit pakt niemand van jullie af.Super dat je naar die tenniswedstijden bent gaan kijken.Een droomwens van Dionne om al die beroemdheden te zien spelen.
    Misschien deze week naaar Rotterdam daar komt Federer! Hoop dat er nog kaarten te krijgen zijn.
    Verder wens ik je heel veel succes met je baan,Groetjes vanuit Nederweert ,Jan Margriet en Dionne.

• 12 Februari 2013 - 13:57

Toine Lamers:

Feestbeest Sharon,

Denk je dat ze eindelijk, nu al een week, aan het werk is praat ze over leuke dingetjes die in het verschiet liggen. Lijkt of het doen van werk niet leuk kan zijn!
    Is het niet ingewikkeld om in een ander land waar andere opvattingen heersen, niet moeilijk om adviezen te geven aan de door jou genoemde gezondheidsraad. Je zult je dus behoorlijk moeten inlezen hoe het systeem in Australië werkt. Krijg jij daar ondersteuning bij? Mogelijk heb je er al een keer eerder over gesproken maar ik ben benieuwd wat jouw Tom voor werk doet.
    En die Koalabeer, was dat geen karnavalsvierder uit Brabant die jou mee wilde lokken naar jouw geboortestreek?

Groet van Toine

• 16 Februari 2013 - 14:31

Cathi:

Hallo Ihr Lieben,

Schön das Ihr noch alles zusammen machen könnt.
    Wann ist in Australien Herbst- und Winter- Anfang?
    Sharon, jou verhaal was weer erg mooi!!
    Bij deze wensen wij jou en Tom héél véél SUCCES
    in jullie Loopbaan!!!

Liefs en groetjess,
    Gerd und Cathi XXX

• 17 Februari 2013 - 20:38

Esther:

Klinkt leuk allemaal! Nog steeds goed naar je zin met je werk?
    Geniet ervan!

Liefs,