Inburgeren! - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu Inburgeren! - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

Inburgeren!

Door: Sharon Kessels

Blijf op de hoogte en volg Sharon

17 Januari 2013 | Australië, Vale Park

Beste allen,

Hier ben ik weer :). Ik krijg zoveel berichtjes met 'hoe gaat het nu?' dat ik besloten heb maar weer een update te maken. Ik hoor dat het sneeuwt in Nederland! Hier niet, op dit moment is het maar liefst 40,6 graden en de verwachting is dat het nog warmer gaat worden vandaag. We gaan vanavond dan ook lekker afkoelen in het zwembad van een vriend van Tom.. pfff.

Op donderdag de 10e kregen we een berichtje van Remie (broer van Tom) of we zin hadden om met hem en z'n vrienden mee te gaan naar een cricketwedstrijd in het Adelaide Oval. Ik was nog nooit in het Oval geweest dus ik vond het wel leuk om mee te gaan, maar ik snap dus echt de ballen van cricket (wat een super populaire Australische sport is blijkbaar). De basisregels werden aan me uitgelegd, maar cricket is dus echt een super saaie sport om naar te kijken, zeker als je niet precies weet hoe het werkt en waar het over gaat, dus Remie (die ook eigenlijk weinig snapt van het spelletje) en ik hebben bijna de hele wedstrijd gezellig zitten kletsen en bier gedronken, wat ertoe leidde dat we aardig dronken het Oval hebben verlaten. De sfeer bij een cricket game is in elk geval goed! Uiteindelijk was het dus alsnog een mooie avond ;). Remie's vriend wilde ons wel thuis afzetten met Remie's auto, maar omdat Remie ook aardig tipsy was wist hij natuurlijk niet meer waar de auto stond en is het alsnog aardig laat geworden die avond..

Op de 11e was Tom jarig en gingen we 's avonds met de familie tapas eten in de stad. Z'n verjaardagscadeau van mij was een badjas, en een voucher om een keer samen met mij op een catamaran te gaan cruisen op zee en dan tijdens het varen met dolfijnen te gaan zwemmen. Dat lijkt mij echt vet, en dat laatste was dan ook meer een cadeau voor mezelf dan voor hem :P, maar het leek hem ook leuk (gelukkig!). Dus dat gaan we binnenkort plannen!

Zaterdag 12 januari was ons boot-dagje! Toms vader heeft een soort speedboot waarmee je kunt gaan wakeboarden en kneeboarden, en die dag hebben we (samen met Chris, Jess en nog drie andere vrienden) de boot meegenomen naar de rivier (Bow Hill) en zijn we gaan wakeboarden en kneeboarden. Dat is echt geweldig om te doen! In het begin was ik echt super bang en ik besloot dan ook om te beginnen met kneeboarden: je hebt een board waar je met je knieën op moet gaan zitten en dan een band over je knieën moet trekken, en dan kun je sturen met je lichaamsgewicht. Minder eng dan wakeboarden dus, waar je staat op een board. Het klinkt allemaal best logisch, maar om met je knieën op een board te komen terwijl je met bijna 40 km per uur achter een boot aan hobbelt op het water is nog niet zo makkelijk. Gelukkig is Jess een goede lerares en had ik bij m'n eerste poging al succes. Helaas heb ik later alsnog een harde 'face plant' gemaakt omdat de voorkant van m'n board in het water kwam, waardoor ik plat op m'n gezicht landde. Hoort erbij denk ik dan maar :S. Maar het was mooi! Kan niet wachten tot de volgende keer dat we kunnen gaan, en dan hoop ik ook op een wakeboard te kunnen blijven staan :).

Dus ik ben al aardig aan het inburgeren (met cricket en watersport :P), en afgelopen week heb ik me bezig gehouden met het huiselijk maken van ons huisje (lijstjes en kaarsen kopen bijv) en heb ik lekker bijgekletst met Andrew, die ik ken sinds ik in Adelaide stage heb gelopen. En afgelopen woensdag heb ik mijn contract getekend!! Het is dus officieel: op 4 februari start ik met werken bij Adelaide Health Technology Assessment! Het gaat dus wel lekker hier :)
Komende zaterdag is Remie's 30e verjaardag en hij houdt een groot feest hier (wij hebben een tuin die grenst aan het park waardoor je er makkelijk een feest kan houden), en het thema is 'de Middeleeuwen'. We hebben kostuums geregeld voor het feest en het wordt vet, er komt ook vlees aan het spit en dergelijke dus ben benieuwd hoe het er gaat uitzien!

Dus ja, alles gaat goed! Ik zal een paar foto's hier bijvoegen van het cricket, het kneeboarden en m'n kantoorgebouw waar ik ga werken :).

Tot snel weer!
Sharon

PS: Ik heb een Australisch telefoonnummer nu, dus als jullie me willen bereiken kan dat op +61 481 393 567

  • 17 Januari 2013 - 08:19

    Duby:

    Heej!
    Klinkt allemaal supergaaf! Dus je hebt nog twee weken vakantie?
    Geniet er van!
    Ik blijf je berichtjes met plezier lezen. :)
    Grtz

  • 17 Januari 2013 - 09:12

    Kim :

    Hee!
    Wat leuk om weer een verslag te kunnen lezen!
    Wat heb je het naar je zin zo te lezen! Groot gelijk!
    Proficiat met je baan, nu is het officieel! Mooi kantoor!
    Veel plezier daar!
    Laat een keer foto's zien van je inrichting van jullie huisje als je klaar bent :)
    Xx Kim

  • 17 Januari 2013 - 09:45

    Carry:

    Hoi Sharon. wat fijn om te horen dat je het zo goed naar je in hebt. Proficiat met je baan, er gaat weer heel wat veranderen als je in het ritme van dagelijks werken komt maar dat ken je nog wel van je stageperiode.
    Het is hier koud maar die 40 graden bij jou lijkt me ook geen pretje, maar goed dat je nog vakantie hebt.
    Nou feest ze en geniet er van en we volgen jullie.
    Heel veel groetjes, ook aan Tom, van Jos,Carry en de bubs.

  • 17 Januari 2013 - 12:14

    Anouk:

    Hee! Mag ik mee met Tom's verjaardag cadeau;-)? Echt fijn dat je het zo naar je zin hebt, ben te jaloers! Ik spreek je! Geniet nog van de laatste vakantiedagen! Groetjes aan Andrew en Tom. xx

  • 17 Januari 2013 - 16:40

    Toine Lamers:

    Beste Sharon,

    Zo te lezen alleen maar feesten dus het gaat goed met Sharon. Zelfs bij zo'n deftige gelegenheid als cricket jezelf een beetje bezatten maar ik hoop dat het niet zo erg is geweest als in Krakau! Gefeliciteerd met jouw geliefde en als je met dolfijnen gaat zwemmen moet je maar hopen dat hij niet verliefd wordt op zo'n schitterend beest.
    Zaterdag feest op z'n middeleeuws terwijl Australië helemaal geen middeleeuwen heeft gekend! Toch allemaal een beetje heimwee naar Europa of een beetje jalouzie?
    Als jullie nog geen cadeau voor Remie gekocht hebben moet en jullie hem het fantastische boek over het einde van de middeleeuwen (Rond 1350) geven van Barabra Tuchman: A distant mirror: the calamitous 14th eeuw.

    Groeten van Toine

  • 17 Januari 2013 - 18:58

    Mariska:

    Klinkt goed Sharon! Geniet van je vakantie en het feest!!
    Xx

  • 18 Januari 2013 - 21:47

    Cathi:

    Geweldig Sharon, iedereen hier kijkt met spanning, elke dag, of je weer een nieuw bericht geschreven hebt. Geniet van alles Sharon je bent maar een keer jong! Liefs en groetjes, ook aan Tom en Familie!! xxx Gerd & Cathi

  • 31 Januari 2013 - 12:43

    PETER, EMMY EN DE KIDS:

    Hoi Sharon & Tom,
    Hoe het daar is, hoef ik denk ik niet meer te vragen, want uit je brief blijkt wel dat je het er wel naar je zin hebt!! Nog steeds een levendje met feesten en leuke dingen doen. Genieten zeg!!!
    Hebben jullie van het huis ook al aardig júllie huisje kunnen maken? Een knus HOME SWEET HOME huis?
    En nu komt het echte leventje aan bod hé? Op, naar je nieuwe baan, leuk pandje, hoog genoeg om ver weg te kijken!!Heb je er al zin in, of is het ook nog wel een beetje spannend. Wij wensen je in ieder geval héél veel succes daarmee!!!!En Tom, nog een paar maandjes studeren, er flink tegenaan!!!
    Wel gezellig, dat jullie´´smorgens samen de fiets op kunnen! Is het weertje al een beetje aangenamer daar, of nog niet. Ik was hier net nog aan het vloeken, omdat het hier zón kloteweer is, regen en stormwind dat niet meer normaal is, alles waait weg of kapot, trutweer noemen ze dat.
    Nou, Sharon en Tom, Veel geluk samen, veel succes met alles, maak er samen wat moois van, oké.
    Heel veel groetjes en hou jullie haaks, doeoeoeiiiiii

    Groetjes Peter, Emmy en de kids xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 45069

Voorgaande reizen:

08 Februari 2011 - 01 September 2011

Stagelopen in Adelaide

04 Januari 2013 - 30 November -0001

Wonen in Adelaide!

Landen bezocht: