Even wennen... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu Even wennen... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

Even wennen...

Door: Sharon Kessels

Blijf op de hoogte en volg Sharon

09 Januari 2013 | Australië, Adelaide

G'day everybody!

Wat leuk dat ik alweer zoveel enthousiaste reacties krijg, dankjewel!
Hier dan even snel weer een update, want ik ben goed aangekomen! 4 Januari heb ik Collin en Yvet gedag gezegd en zijn we naar Amsterdam vertrokken, want Tom was daar om zijn zus te bezoeken die daar met haar man en kind op vakantie was. Na een lunch en een boottochtje over de grachten werd het dan echt tijd om naar Schiphol te gaan en afscheid te nemen.... gelukkig is er skype!

Eenmaal aangekomen in Kuala Lumpur (we hadden hier een tussenstop), waren we echt helemaal kapot. We wilden dan ook op het vliegveld een hotelletje opzoeken, maar toen we daar aankwamen was het helemaal volgeboekt :(. Terwijl we op zoek waren naar een goed alternatief kwamen we een lounge tegen waar je kon douchen, zitten, lekker kon eten en drinken zoveel je wilde, en een massage kon krijgen (allemaal bij de entreeprijs inbegrepen). Hier hebben we dan ook gretig gebruik van gemaakt ;).
Toen we op zondagochtend vroeg eindelijk in Adelaide landden stond Tom's oom ons op te wachten om ons naar ons huisje te brengen, en wat was ik blij dat ik in Kuala Lumpur wat luchtigs had aangetrokken... Jezus wat was het heet! Het was er al zo'n twee weken tussen de 40 - 45 graden, en dat is echt niet meer normaal. Het gras in de parken is helemaal dood, en afgelopen maandag was zelfs de heetste dag in de Australische geschiedenis (die gemeten is dan). Dat was dus even een 'klimaat schok'.... vandaar de titel 'even wennen' :P. Er zijn in Zuid-Australie ook een aantal 'bushfires' omdat eucalyptusbomen spontaan ontbranden (ze bevatten olie) door de enorme hitte hier. Toen Tom en ik met de auto weg wilden was het ook bijna niet te doen, omdat het in de auto NOG heter was (hij stond in de zon), waardoor we de gordel en het stuur niet eens konden aanraken. Toen ik zei dat ik verlangde naar de Australische zomer had ik me wel een beetje iets anders voorgesteld dus ;) maar aan zon in elk geval geen gebrek! (En vandaag is de eerste koelere dag deze maand, dus alle ramen staan open nu, even afkoelen!)

De eerste dag hebben we de hond (Charlie) van Tom's zus opgehaald (die nu dus in Amsterdam zit) om op hem te passen terwijl zij in Europa zijn. Aan het einde van de dag zijn we ook meteen maar met de hond naar het strand gegaan, waar het door de koele bries gelukkig wel een beetje uit te houden was, en hebben we genoten van een mooie zonsondergang.

Oh ja, en ik heb m'n eerste 'Australie is gevaarlijk' ervaring ook alweer gehad :P, want toen Tom naar het werk was maandag ontdekte ik net buiten de slaapkamer een enorm spinnenweb... bleek er een (GROTE!!) roodrugspin te zitten die daar haar eitjes had gelegd. Ter info: ze zijn verwant aan de zwarte weduwe en erg giftig :S. Gelukkig hebben we een grote bus agressieve anti-insectenspray en heb ik snel de hele happy spinnenfamilie afgemaakt.... ik ga dus echt niet het risico lopen dat die dadelijk bij mij in bed zitten, getsie!

Wat hebben we verder nog gedaan? Oh ja: de World Tennis Challenge is bezig in Adelaide op dit moment, als voorbereiding op de Australian Open die volgende week begint, en we hadden daar kaartjes voor :). Dus gisteravond zijn we gezellig met Tom's broer Chris en zijn vriendin Jess naar de wedstrijden geweest, met een grappige dubbel tussen oud profs Martina Navratilova, Martina Hingis, Pat Cash en Mats Wilander toch wel als hoogtepunt.

Dus het gaat hier wel prima :), woensdag de 16e heb ik een afspaak met de teamleider van de afdeling waar ik ga werken om het contract te tekenen, ik heb inmiddels een australische bankrekening, OV kaart en zorgverzekering en vandaag krijg ik als het goed is ook een Australisch telefoonnummer.. dus het settelen gaat wel goed!

Tot de volgende update :) of op skype!
Sharon



  • 09 Januari 2013 - 12:48

    Toine Lamers:

    Beste Sharon,

    Gisterenavond om 20.10 uur heb ik onmiddellijk aan jou meoten denken toen ik op het journaal de vele bosbranden zag en de enorme hitte die nu in jouw land heerst. Ik had wel een beetje met lou te doen maar aan de andere kantwilde jij ontzettend graag naar Australie, of liever gezegd naar jouw geliefde TOM. Ik hoop dat de temperatuur snel graagbaar wordt en ik ben benieuwd naar het gesprek met jouw teamleider. Veel succes ermee en doe ook de groeten aan Tom.

    Toine

  • 09 Januari 2013 - 13:44

    Luud:

    Hoi Sharon, kijk maar goed uit dat je niet verbrand (zon en vuur???). BBQ-en is nu verboden in Australië hoorde ik.
    Het spinnenverhaal van Tom en jou was dus niet overdreven.

    Geniet van jullie vakantie.

    Karin en Luud

  • 09 Januari 2013 - 13:53

    Kim:

    Hee meid

    Wat leuk om steeds wat van je te horen op facebook en deze site!
    Veel plezier samen daar en succes straks in februari!
    X Kim

  • 09 Januari 2013 - 13:54

    Cathi:

    Hallo Sharon en Tom,

    Fijn te horen dat alles goed is daar, alleen van die hitte, die jullie te veel hebben konden wij wat gebruiken! Maar daar moeten we doorheen, het weer kan niemand zelf bepalen en maar goed ook.
    Maar voor jou is het op dit moment, zoals je al zei, even wennen. Als je in Februari gaat werken, ben je alweer zo gewend aan dat Australische leven, alsof je niet weg bent geweest. En pas op voor de giftige slangen en spinnen!!! Geniet ervan samen! Liefs en groetjes xxx

  • 09 Januari 2013 - 19:51

    Wiek & Tooske:

    Hoi Sharon & Tom

    Leuk je verhaal en spannend over die spinnen wat zou ik gegild hebben .
    En dan die hitte da:s helemaal nix voor tooske en dat nummervan je bankrekening is da een stille hint ? HA HA Geniet van de tennis wedstrijden tijdens de Australien Open en van jullie vrije tijd die jullie nog rest
    En suc 6 me je gesprek maar da zal wel goe komen



    Veel liefs XXXX Onkel Wiek & tooske




  • 10 Januari 2013 - 21:10

    Toos:

    heej Sharon,

    Wil een volgende keer VÒÒR de killing wèl een foto maken van zo een " happy spiderfamely".
    Dan kunnen we op veilige afstand meegriezelen.

    Geniet van je tijd daro.

    Goet van Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 45154

Voorgaande reizen:

08 Februari 2011 - 01 September 2011

Stagelopen in Adelaide

04 Januari 2013 - 30 November -0001

Wonen in Adelaide!

Landen bezocht: