Roadtripjes... - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu Roadtripjes... - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

Roadtripjes...

Door: Sharon Kessels

Blijf op de hoogte en volg Sharon

12 Oktober 2014 | Australië, Vale Park

Hey allemaal ☺

Long time no see! De afgelopen drie maanden zijn voorbij gevlogen, vandaar dat ik niet echt de tijd heb genomen om een verhaaltje te typen. Toen ik deze blog startte wist ik niet hoe lang ik in Australie zou zijn, en ik dacht eerlijk gezegd dat ik na een jaar of zo wel weer naar Nederland zou komen. Maar hier zijn we dan, bijna twee jaar later, en ik ben nog steeds hier. Ik zou het daarom ook niet meer echt een ‘reisverslag’ noemen, maar goed. Ik kan jullie in elk geval via deze weg elke paar maanden met een berichtje op de hoogte houden van mijn leventje hier.

Tom heeft zijn proefschrift afgerond!!! (Afgelopen augustus al :P) We zijn nog steeds aan het wachten op de feedback, en misschien moet hij nog het een en ander veranderen, maar hij hoeft er in elk geval niet meer in de avonden en weekenden aan te werken ☺. Dat betekent dat we de afgelopen twee maanden een paar tripjes hebben gemaakt! We zijn bijvoorbeeld een lang weekend weg geweest naar de Yorke Peninsula, waar ik ook heb mogen duiken (het was prachtig daar!) en waar we Innes National Park bezocht hebben, een super mooi natuur park met veel wildlife en een schitterende kustlijn. En vorig weekend zijn we vier dagen op Kangaroo Island geweest. Ik was er al een keertje geweest zo’n 3,5 jaar geleden, maar dat was op een georganiseerde toer en maar twee daagjes, en deze keer hadden we zelf de auto mee en konden we zelf het eiland verkennen. Het is zo’n mooi eiland! En maar twee uurtjes rijden vanuit Adelaide, echt geweldig. We hadden ons tentje opgezet bij Flinders Chase National park, wat tot gevolg had dat we (op verschillende tijdstippen) kangoeroes, wallabies, possums, ganzen en eenden bij de tent hadden zitten. Vooral de possum liet me flink schrikken toen ik ’s avonds in het donker het vuilnis weg ging brengen (hij zat bovenop de container!). Een ander hoogtepuntje van Kangaroo Island was het ‘raptor domain’, een soort vogelreservaat waar ze allerlei soorten vogels en reptielen hadden en waar je ze ook kon vasthouden. We hadden er van tevoren niet veel van verwacht, maar besloten toch eventjes een kijkje te nemen. Het mooiste was toch wel toen er een grote arend (wedge-tailed eagle) op mijn arm kwam zitten ☺. Voor foto’s van Kangaroo Island kun deze link even knippen en plakken (misschien een idee voor je volgende vakantie?):
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152514608634387.1073741833.624884386&type=1&l=475bf88350

Wat is er verder nog gebeurd? Tom heeft eindelijk ook de tijd genomen om samen met een Nederlandse vriend van ons een duikcursus te doen en hij mag zich nu ook open water diver noemen! Ik ben super trots op hem want hij is niet een hele goede zwemmer en hij had wat problemen met zijn oren, maar hij heeft het toch gered! En we hebben al een keer samen gedoken bij Port Noarlunga ☺.
En verder wordt het aftellen, want ik moet nog 35 nachtjes slapen voor dat mijn ouders EINDELIJK een keertje naar Australie komen! Samen gaan we de Great Ocean Road rijden en de oostkust van Tasmanie verkennen als ik lekker twee weekjes vrij heb. Ben heel erg benieuwd hoe ze het hier vinden.

Goed, dat was het wel weer voor eventjes, hoop dat het deze keer geen drie maanden duurt voor mijn volgende update. Hoor graag hoe het met jullie gaat!

PS: wat ik nog niet vermeld heb, is dat ik de afgelopen maanden van een aantal duiken filmpjes heb gemaakt. Twee daarvan (van het duiken in de Yorke Peninsula (Edithburgh) en van een schipswrak) staan op Youtube... je kunt op de linkjes klikken:
http://www.youtube.com/watch?v=wHSY4bB68W0
http://www.youtube.com/watch?v=5qGFeI40y2c

  • 12 Oktober 2014 - 20:48

    Loes :

    Hi Sharon,

    Wat leuk om weer eens een update te lezen! De tripjes klinken fantastisch. Snap niet hoe je kunt wennen aan al die beesten haha, maar wel prachtig!

    Hier alles oke! Spreek je snel!

    Groetjes aan Tom!

    Grs Loes (en Martijn)

  • 12 Oktober 2014 - 23:12

    Duby:

    Leuk om weer een verslag te lezen:) klinkt als een geweldige tijd. Mooie reclame voor Australië :)
    Succes met het afwachten van de feedback!
    Grtz

  • 13 Oktober 2014 - 10:59

    Buren:

    Hoi Sharon en Tom,
    Hier gaat de tijd al snel, maar bij jullie nóg sneller geloof ik!!!
    Jullie hebben daar ook zoveel te doen, feesten, vakanties vieren, korte en lange uitjes,en af en toe nog een beetje gaan werken. Dat is ook wel héél anders als hier geloof ik.
    Maar wat fijn dat het jullie nog allemaal zo goed gaat.
    Hopelijk dat Tom ook gauw uitsluitsel krijgt, dan heeft hij die toch ook weer in de pocket en kan weer verder.
    Wat hebben jullie toch een leuk hondje!! hoe groot is ie nu?
    En hebben jullie tegenwoordig geen dieren meer in de tuin?
    Aan genieten hebben jullie in ieder geval geen tekort!!
    Het begint al op te schieten dat pap en mam komen toch?
    Het is zóóó daar. Ga lekker genieten met hun samen en maak er samen maar een onvergetelijke tijd van!!!!
    Heel veel groetjes van ons en tot de volgende keer, doeie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 45050

Voorgaande reizen:

08 Februari 2011 - 01 September 2011

Stagelopen in Adelaide

04 Januari 2013 - 30 November -0001

Wonen in Adelaide!

Landen bezocht: