Zomerse kerstsferen - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu Zomerse kerstsferen - Reisverslag uit Vale Park, Australië van Sharon Kessels - WaarBenJij.nu

Zomerse kerstsferen

Door: Sharon Kessels

Blijf op de hoogte en volg Sharon

03 December 2013 | Australië, Vale Park

Hallo allemaal!

Waar zullen we mee beginnen…. Ja! De bruiloft ☺! Op 16 november was de bruiloft van Chris & Jess, en Chris en zijn ‘groomsmen’ kwamen bij ons thuis om zich om te kleden en zich klaar te maken. Ons haar werd gedaan door de kapper, en een visagist kwam om ons op te maken, zodat we er allemaal mooi bij zouden lopen (voor zover dat mogelijk was dan :P). De bruiloft zelf was een super mooi feest boven op de berg net buiten Adelaide met een geweldig uitzicht, en natuurlijk zeiden ze ‘ja’ ;). ‘s Nachts sliepen we in het hotel waar de bruiloft was en de morning after hadden we een gezamelijk ontbijt. Helaas waren er een aantal mensen (ja, waaronder ik) erg brak waardoor we toch niet echt ten volle van het ontbijt hebben kunnen genieten :P.

De week na de bruiloft had ik op woensdag en donderdag een congres in Melbourne, en het plan was dat op donderdagavond Tom zou komen en we twee dagen extra in Melbourne zouden blijven. Maar omdat Tom wat vertragingen had opgelopen op het werk en deadlines had, kon hij helaas niet naar Melbourne komen ☹. Gelukkig wonen twee vrienden van ons in Melbourne, waardoor ik op vrijdag lekker met Ola heb kunnen shoppen, gevolgd door een lekkere ozzie BBQ. Zaterdag ben ik met Anton en Ola nog naar St. Kilda (de Melbournse standbuurt) gegaan en toen zat m’n bliksembezoekje er alweer op helaas!

In November was heel Adelaide al in de kerstsfeer. Begin November was er de ‘Christmas pageant’, wat je kunt vergelijken met een carnavalsoptocht, maar dan met een kerstthema. Dus het eerste weekend van November zagen wij een kerstman (in vol warm pak) door de stad trekken, met 25 graden en zon. Tsja. Die zomerse kerstsferen, daar moet zelf ik nog aan wennen. Het is ook heel raar om de kerstversiering overal te zien hangen als het buiten 35 graden is. Ik heb er wel zelf nu ook aan meegedaan, want de kerstboom staat :P.

Vorige week kregen we bezoek! Marissa, een geneeskunde studente uit Nijmegen kwam vorige week in Adelaide aan om een coschap hier te lopen, en wij hadden aangeboden dat ze zo lang wel bij ons mocht verblijven (we hebben inmiddels een logeerkamer). Ze kwam net op tijd om voor Tom in te vallen bij de MS mudrun :P (hij was geblesseerd), een 5,6 km lange obstakeltocht met, de naam zegt het al, modder. Op een of andere manier waren we geregistreerd om met de ‘elite’ race mee te doen, en die startte al om half negen ‘s ochtends. We zijn niet als eerste geeindigd, maar het was wel een hilarische ervaring, zeker voor herhaling vatbaar! Ik zal proberen een paar foto’s toe te voegen ☺. En het was ook nog voor het goede doel, want we hebben met ons team ongeveer 2000 dollar opgehaald voor het Australische MS fonds!

Ook ben ik met Marissa tijdens haar eerste weekend hier naar het strand geweest, en we blijven de Australische zon onderschatten :S… of ik ben gewoon heel slecht in mezelf insmeren. Het is echt weer zomer hier!

Morgen vertrek ik weer, deze keer moet ik voor twee nachtjes naar Sydney om een HTA congres bij te wonen. Ik verblijf met een paar collega’s in het Marriott hotel (waar ook het congres is), vlakbij het Sydney Opera House, dus ik heb d‘r zin in! Vrijdagavond ben ik weer terug en dan nemen we Marissa mee uit, want die is donderdag jarig.

Dat was het weer, als ik jullie niet meer spreek alvast een fijne Sinterklaas en Kerst, en wellicht tot volgend jaar!

Groetjes,
Sharon

PS: van de branden in de omgeving van Sydney een tijdje geleden hebben wij niks meegekregen, Adelaide heeft nog niet echt branden gehad van de droogte, dus wij zitten (nog) goed!

  • 03 December 2013 - 11:43

    Anouk:

    Hee:-)

    Superleuk om weer een verhaaltje te lezen! Lijkt me ook vreemd om Kerst te vieren terwijl het zo warm is. Hier is aankomende week winterse neerslag voorspelt, dus ben benieuwd! Marlou komt aankomend weekend alweer thuis, de tijd gaat snel! Heel veel plezier in Sydney, hopelijk krijg je geen regen;-) Dikke kus!

  • 04 December 2013 - 00:12

    Simon:

    Ha Sharon!

    Blijft leuk om je verhalen te lezen! Kerst vieren in de zomer lijkt me toch wel echt bizar trouwens... Ik hoop dat jullie desalniettemin een erg leuke tijd hebben daar! Wel jammer dat je hier niet mee kan doen met de kerstfondue ;)

  • 04 December 2013 - 08:14

    Tooske & Wiek:

    Hoi Sharon weer super veel beleefd afgelopen tijd, Hier zullen de kerstdagen wat minder warm verlopen maar met onze familie bij elkaar voelen we toch extra warmte .We zullen jou & Tom wel missen met het gourmetten & het bekende spel .Geniet van de komende feestdagen een fijne jaarwisseling en een Superrrr 2014 .


    Veel liefs en de groetjes aan Tom en zijn familie

    Wiek en Tooske

  • 24 December 2013 - 18:38

    Toine Lamers:

    Allerbeste sharon en Tom,

    Deze keer een wat late reactie omdat mijn geliefde en ik 22 december terug gekomen zijn van een fantastische reis door Costa Rica, het laatste paradijs op aarde.
    Je hebt weer het nodige meegemaakt en....... ook weer te diep in het glaasje gekeken. Dit doet me ergens aan herinneren! Ja sharon, er zijn bepaalde dingen die ik nooit zal vergeten.
    Een mooie zonnewende en een fantastisch 2014. ik ben benieuwd of je nog ooit definitief naar Nederland terug komt.

    Groeten van Toine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 45048

Voorgaande reizen:

08 Februari 2011 - 01 September 2011

Stagelopen in Adelaide

04 Januari 2013 - 30 November -0001

Wonen in Adelaide!

Landen bezocht: